Title: | Commonwealth - možnosti rozšíření |
Authors: | Votípková, Martina |
Advisor: | Šanc David, PhDr. Ph.D. |
Referee: | Zákravský Jiří, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/52613 |
Keywords: | commonwealth;proces přijetí;deklarace;historie;lidská práva;demokracie;princip;kritéria;stát;země;organizace |
Keywords in different language: | commonwealth;admission process;declaration;history;human rights;democracy;principle;criteria;state;country;organization |
Abstract: | Práce se zabývá Commonwealthem a jeho možným rozšířením. Je v ní sepsána historie Commonwealthu, průběh dekolonizace, vývoj kritérií pro přijetí ve formě deklarací a samotný proces přijetí. Následně jsou v práci vypsány státy, které podaly přihlášku do Společenství a které by mohly v budoucnu zažádat o vstup. |
Abstract in different language: | The work is about Commonwealth and its possible expansion. It describes the history of the Commonwealth, the progress of decolonization, the development of criteria for admission in the form of declarations and the admission process itself. The work lists the states that have added an application to the Organization and that could apply for entry in the future. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAP) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace - Martina Votipkova 2023.pdf | Plný text práce | 630,39 kB | Adobe PDF | View/Open |
BP_MV-TER_VED_Votipkova.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,93 MB | Adobe PDF | View/Open |
BP_MV_OPO_Votipkova.pdf | Posudek oponenta práce | 712,58 kB | Adobe PDF | View/Open |
votipkova.pdf | Průběh obhajoby práce | 195,35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/52613
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.