Název: Pohybová aktivita a inaktivita adolescentů v segmentech školního dne a v týdenním pohybovém režimu na středních školách v Plzeňském kraji
Další názvy: Physical activity and inactivity of adolescents in school day segments and in weekly physical activity at secondary schools in the Pilsen Region
Autoři: Baarová, Petra
Vedoucí práce/školitel: Valach Petr, Mgr. Ph.D.
Oponent: Benešová Daniela, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52714
Klíčová slova: pohybová aktivita;inaktivita;adolescence;ipaq;yap;who-5;segmenty dne
Klíčová slova v dalším jazyce: physical activity;inactivity;adolescence;ipaq;yap;who-5;segments of the day
Abstrakt: Cílem diplomové práce je zjištění a srovnání aktuální úrovně PA adolescentů. K tomu byly vybrány dotazníky z databáze INDARES, které se zaměřují na strukturu a úroveň PA žáků v průběhu jejich týdenního režimu a v segmentech školního dne. Žáci a žákyně nosili chytré náramky po dobu třech týdnů a poté byly vyhodnoceny výsledky. Výsledky byly porovnány mezi chlapci a děvčaty a také mezi žáky, kterým bylo doporučeno plnit denní limit kroků najednou a na ty, kterým bylo doporučeno plnit ho rozděleně do segmentů dne. Chlapci byli více pohybově aktivní na počet kroků 6 dní ze 7. I výsledky z dotazníku IPAQ byli příznivější pro chlapce. Výsledky srovnání doporučení denního limitu kroků najednou a v rámci segmentů dne jsou nejednoznačné. Při celkovém srovnání byli téměř vždy více aktivní žáci s doporučením v segmentech, ale při konkrétním rozebrání u chlapců a dívek a v dotazníku IPAQ vyšla PA při obou doporučení podobně.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of the thesis is to determine and compare the current level of PA of adolescents. For this, questionnaires from the INDARES database were selected, which focus on the structure and level of students' PA during their weekly schedule and in segments of the school day. The male and female students wore the smart bracelets for three weeks and then the results were evaluated. The results were compared between boys and girls, as well as between pupils who were advised to meet the daily step limit all at once and those who were advised to meet it divided into segments of the day. Boys were more physically active on the number of steps 6 days out of 7. The results from the IPAQ questionnaire were also more favorable for boys. Results comparing daily step limit recommendations at once and within segments of the day are equivocal. In the overall comparison, pupils with recommendations in segments were almost always more active, but when specifically analyzed for boys and girls and in the IPAQ questionnaire, PA came out similarly for both recommendations.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KTV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
a diplomka.pdfPlný text práce2,18 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Baarova Petra.docPosudek oponenta práce59,5 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Baarova Petra.pdfPosudek vedoucího práce321,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Baarova P..pdfPrůběh obhajoby práce21,67 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/52714

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.