Název: Rozvoj a testování jemné motoriky za pomoci barevných krychlí
Další názvy: Developing and testing fine motor skills using coloured cubes
Autoři: Kučerová, Lenka
Vedoucí práce/školitel: Simbartl Petr, PhDr. Ph.D.
Oponent: Honzíková Jarmila, Prof. PaedDr. Ph.D.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53277
Klíčová slova: jemná motorika;barevné krychle;dítě předškolního věku;grafomotorika;mateřská škola;předmatematické představy;rozvoj jemné motoriky
Klíčová slova v dalším jazyce: fine motor skills;colour cubes;preschool child;graphomotor skills;kindergarten;pre-math ideas;development of fine motor skills
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zaměřuje na testování jemné motoriky dětí ve věku 5 až 6 let za pomoci barevných krychlí. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje informace o významu a vývoji jemné motoriky, způsoby jejího vyšetření a přehled výsledků studií šetření jemné motoriky zaměřených na děti předškolního věku. Praktická část se zabývá rozvojem jemné motoriky za pomoci vytvořené sady aktivit. Dále experimentem, který byl proveden na 39 dětech ze 3 tříd ve věku 5-6 let z mateřské školy v okresu Beroun. Experiment zahrnoval dvě testovací aktivity (Box and Block test, Věž z 8 kostek), které byly prováděny pomocí pre a post testu. Výsledky testování byly statisticky vyhodnoceny a shrnuty do grafů a tabulek.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis focuses on testing fine motor skills of children aged 5 to 6 years using coloured cubes. It consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part contains information about the importance and development of fine motor skills, methods of their testing and a review of the results of studies of fine motor skills investigations aimed at preschool children. The practical part deals with the development of fine motor skills using a set of activities. Furthermore, an experiment was conducted on 39 children from 3 classes aged 5-6 years from a kindergarten in the Beroun district. The experiment included two test activities (Box and Block test, Tower of 8 blocks) which were conducted using pre and post test. The results of the testing were statistically evaluated and summarized in graphs and tables.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace__Lenka Kucerova.pdfPlný text práce1,47 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce56,52 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce59,8 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Honzik-protokol.pdfPrůběh obhajoby práce268,56 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53277

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.