Title: Rozvoj a testování jemné motoriky za pomoci barevných krychlí
Other Titles: Developing and testing fine motor skills using coloured cubes
Authors: Kučerová, Lenka
Advisor: Simbartl Petr, PhDr. Ph.D.
Referee: Honzíková Jarmila, Prof. PaedDr. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53277
Keywords: jemná motorika;barevné krychle;dítě předškolního věku;grafomotorika;mateřská škola;předmatematické představy;rozvoj jemné motoriky
Keywords in different language: fine motor skills;colour cubes;preschool child;graphomotor skills;kindergarten;pre-math ideas;development of fine motor skills
Abstract: Tato bakalářská práce se zaměřuje na testování jemné motoriky dětí ve věku 5 až 6 let za pomoci barevných krychlí. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje informace o významu a vývoji jemné motoriky, způsoby jejího vyšetření a přehled výsledků studií šetření jemné motoriky zaměřených na děti předškolního věku. Praktická část se zabývá rozvojem jemné motoriky za pomoci vytvořené sady aktivit. Dále experimentem, který byl proveden na 39 dětech ze 3 tříd ve věku 5-6 let z mateřské školy v okresu Beroun. Experiment zahrnoval dvě testovací aktivity (Box and Block test, Věž z 8 kostek), které byly prováděny pomocí pre a post testu. Výsledky testování byly statisticky vyhodnoceny a shrnuty do grafů a tabulek.
Abstract in different language: This bachelor thesis focuses on testing fine motor skills of children aged 5 to 6 years using coloured cubes. It consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part contains information about the importance and development of fine motor skills, methods of their testing and a review of the results of studies of fine motor skills investigations aimed at preschool children. The practical part deals with the development of fine motor skills using a set of activities. Furthermore, an experiment was conducted on 39 children from 3 classes aged 5-6 years from a kindergarten in the Beroun district. The experiment included two test activities (Box and Block test, Tower of 8 blocks) which were conducted using pre and post test. The results of the testing were statistically evaluated and summarized in graphs and tables.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace__Lenka Kucerova.pdfPlný text práce1,47 MBAdobe PDFView/Open
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce56,52 kBAdobe PDFView/Open
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce59,8 kBAdobe PDFView/Open
Honzik-protokol.pdfPrůběh obhajoby práce268,56 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/53277

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.