Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorBernardin Petr, Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorKlimeček, Lukáš
dc.contributor.refereeŠedivý Otomar, Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2023-6-20
dc.date.accessioned2023-08-02T10:46:33Z-
dc.date.available2022-11-30
dc.date.available2023-08-02T10:46:33Z-
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-5-16
dc.identifier93965
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/53627-
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje popisu automatického napínáku řemene s ohledem na únavovou pevnost a životnost. Dále je věnována pozornost primárně numerickým výpočtům pomocí metody konečných prvků za účelem vyhodnocení únavových vlastností vybraného dílu pomocí různých výpočetních postupů, jejichž získané výsledky byly následně mezi sebou porovnány. Dalším cílem diplomové práce je sestavení dynamického modelu, jenž simuluje chování automatického napínáku řemene. Následně byla navržena nová konstrukční řešení a vypracována výkresová dokumentace.cs
dc.format95 (93 230 znaků)
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectautomatický napínák řemenecs
dc.subjectnapínák řemenecs
dc.subjectnapínákcs
dc.subjectúnavacs
dc.subjectúnava materiálucs
dc.subjectúnava hliníkových slitincs
dc.subjectmetoda konečných prvkůcs
dc.subjectmkpcs
dc.subjectfemcs
dc.subjectansyscs
dc.subjectfemfatcs
dc.subjectdynamický výpočetcs
dc.subjectdynamikacs
dc.titleDynamické chování motorového komponentucs
dc.title.alternativeDynamic behavior of an engine componenten
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelNavazující
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta strojní
dc.thesis.degree-programKonstruování strojů a technických zařízení
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis is devoted to the description of an automatic belt tensioner with regard to fatigue strength and service life. Furthermore, primary attention is given to numerical calculations using the finite element method in order to evaluate the fatigue properties of the selected part using various computational procedures, the results of which were subsequently compared. Another goal of the diploma thesis is to develop a dynamic model that simulates the behavior of an automatic belt tensioner. Subsequently, new design solutions were proposed and drafting documentation was prepared.en
dc.subject.translatedautomatic belt tensioneren
dc.subject.translatedbelt tensioneren
dc.subject.translatedtensioneren
dc.subject.translatedfatigueen
dc.subject.translatedmaterial fatigueen
dc.subject.translatedfatigue of aluminum alloysen
dc.subject.translatedfinite element methoden
dc.subject.translatedmkpen
dc.subject.translatedfemen
dc.subject.translatedansysen
dc.subject.translatedfemfaten
dc.subject.translateddynamic calculationen
dc.subject.translateddynamicsen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KKS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DIPLOMOVA_PRACE_Lukas_KLIMECEK_finalni_verze_bez_priloh.pdfPlný text práce7,61 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce58,58 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
230601 Klimecek Lukas - Posudek DP - podpis.pdfPosudek oponenta práce144,15 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,68 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53627

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.