Název: Region Chodsko jako zdroj matematických úloh
Další názvy: Chodsko region as a source of mathematical tasks
Autoři: Dufková, Kristýna
Vedoucí práce/školitel: Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D.
Oponent: Coufalová Jana, Doc. PaedDr. CSc.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54079
Klíčová slova: region;chodsko;matematika;matematické úlohy;1. stupeň
Klíčová slova v dalším jazyce: region;chodsko;mathematics;mathematical problems;1st grade
Abstrakt: Cílem práce tedy je pokusit se aplikovat historické, kulturní a etnografické poznatky o Chodsku do výuky matematiky. Stěžejní náplní bude vlastní tvorba matematických úloh využívajících poznatky o chodském regionu, jejich praktická realizace v edukačním procesu a následná evaluace, zejména reflexe ze strany žáků zapojených do výuky. V teoretické části diplomové práce jsou zmiňovány motivace a interdisciplinarita jako důležité složky procesu výuky a zároveň představen region Chodsko. Charakterizuji historii této etnografické oblasti a popisuji současnou podobu (včetně detailního popisu jedenácti vesnic tvořící Chodsko), tradice a zvyky. V praktické části je prezentována realizace nevržených matematických úloh ve všech ročnících prvního stupně Základní školy Horšovský Týn, kde momentálně vyučuji. Úlohy vymýšlím tak, aby děti zaujaly a bavily. Mým cílem je také vymyslet úkoly, pomocí kterých si děti nejen zopakují matematiku, ale rovněž si prohloubí a zafixují vlastivědné učivo, a navíc získají nové poznatky o regionu, který se nachází poblíž jejich domovů, a dodnes ovlivňuje kulturu celého Domažlicka.
Abstrakt v dalším jazyce: The main aim of the diploma thesis was to design teaching units of mathematics, in which there will be a noticeable overlap with other subjects of compulsory school attendance. The lessons are connected with local history, specifically with knowledge of the historical ethnographic area around the town of Domažlice called Chodsko. My work has two parts. The theoretical part contains knowledge about motivation and intersubject relationships, at the same time the region of Chodsk is examined here from a historical and contemporary point of view. Here I also cover culture, interesting places we can visit, famous people who are connected to this place, and also sports. Theoretical knowledge is used in the practical part and when designing mathematical problems. The aim of the practical part is to design, implement and describe in detail mathematics lessons. There are a total of 5 teaching units for all grades of the first grade.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMT)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace_ Dufkova.pdfPlný text práce5,11 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
diplomova prace_Dufkova.pdfPosudek oponenta práce109,97 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hodnoceni DP K. Dufkove.pdfPosudek vedoucího práce113,96 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Dufkova protokol.pdfPrůběh obhajoby práce363,04 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54079

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.