Title: Specifika marketingového strategického plánování v sektoru veřejné osobní dopravy – případová studie vybraného podniku
Other Titles: Specificity of marketing strategic planning in the public passenger transport sector - a case study of a selected company
Authors: Komorousová, Veronika
Jakubíková, Dagmar
Citation: ŠLECHTOVÁ SOJKOVÁ, O. (ed.) Trendy v podnikání 2022, Plzeň 2023, s. 120-130.
Issue Date: 2022
Publisher: Faculty of Economics University of West Bohemia
Document type: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://hdl.handle.net/11025/54505
ISBN: 978-80-261-1129-0
Keywords: veřejná osobní doprava;marketingové plánování;marketingový mix
Keywords in different language: public passenger transport;marketing planning;marketing mix
Abstract in different language: Due to the current development of the environment, new opportunities are opening up for public passenger transport. Along with this, strategic marketing management, especially the planning stage, is becoming more important. The aim of the article is to point out the specifics of the public passenger transport sector, to evaluate the partial stages of marketing strategic planning and individual elements of the marketing mix. In this respect, a case study of a specific company (Plzeňské městské dopravní podniky, a.s.) is also performed, and the results of the analyzes are discussed.
Rights: © Authors of papers
Appears in Collections:Konferenční příspěvky / Conference papers (KFU)
Konferenční příspěvky / Conference papers (KMO)
Trendy v podnikání 2022
Trendy v podnikání 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SbornikPrispevkuKonference_TVP_2022_uvod.pdfPlný text388,86 kBAdobe PDFView/Open
SbornikPrispevkuKonference_TVP_2022-120-130.pdfPlný text309,95 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/54505

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.