Title: Educational cards for working with wood for the 1st grade of primary school
Other Titles: Edukační karty pro práci se dřevem na 1. stupni základní školy
Authors: Housarová, Pavlína
Honzíková, Jarmila
Citation: novace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2023, č. 1, s. 4-11.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Document type: article
URI: http://hdl.handle.net/11025/54815
ISSN: 2571-2519
Keywords: práce se dřevem;1. stupeň ZŠ;edukační karty
Keywords in different language: working with wood for the 1st grade of elementary school;educational cards
Abstract: Vzdělávací oblast Člověk a svět práce pro 1. stupeň Základní školy obsahuje okruh Práce s drobným materiálem, kde děti pracují s různými materiály a učí se tak manuálním dovednostem, poznávají nástroje, nářadí a pomůcky pro tuto práci. Mezi často opomíjený materiál patří dřevo, mnohdy pro neznalost učitele či absenci prostoru vhodného pro tuto práci. V našem článku představíme Edukační karty, se kterými může učitel pracovat a usnadnit si tak přípravu a průběh práce se dřevem.
Abstract in different language: The educational area World and the world of work for the 1st grade of the elementary school includes the section Working with small materials, where children work with various materials and thus learn manual skills, get to know tools, tools and aids for this work. The wood is one of the neglected materials, often due to the ignorance of the teacher or the absence of a space suitable for this work. In our article, we will present "Teaching cards" with which the teacher can work and thus facilitate the preparation and progress of working with wood.
Rights: © Západočeská univerzita v Plzni
Appears in Collections:Články / Articles (KMT)
Číslo 1 (2023)
Číslo 1 (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Itev_1_2023-4-11.pdfPlný text703,13 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/54815

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.