Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorFlídr Miroslav, Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorNovák, Jiří
dc.contributor.refereeBouček Zdeněk, Ing.
dc.date.accepted2023-6-20
dc.date.accessioned2024-01-15T23:11:13Z-
dc.date.available2022-10-17
dc.date.available2024-01-15T23:11:13Z-
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-5-22
dc.identifier93371
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/55111-
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá využitím bezpilotního rotorového letounu pro transport zavěšeného břemene. Hlavním cílem práce je navrhnout a implementovat řešení, které za dodržení podmínek pro stabilitu splní požadavky kladené na stavové veličiny. Práce se skládá z několika částí. V první části je postupně odvozen matematický model systému za pomocí Euler-Lagrangeovy metody. Další část práce obsahuje návrh řízení rotorového letounu včetně řídící architektury a popisu použitých regulátorů. V poslední části práce je model kvadroptéry a její navržené řízení ověřeno simulacemi. Výsledkem práce je řízený model UAV ověřený za využití simulačního softwaru.cs
dc.formatiii, 35
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectbezpilotní rotorový letouncs
dc.subjectmatematický modelcs
dc.subjectpd regulacecs
dc.subjectkvadroptéracs
dc.subjectstabilizacecs
dc.subjectautomatické řízenícs
dc.subjectsimulacecs
dc.titleVyužití bezpilotního rotorového letounu pro transport zavěšeného břemenecs
dc.title.alternativeUse of an unmamed multi-rotor aerial vehicle for transporting a slung loaden
dc.typebakalářská práce
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných věd
dc.thesis.degree-programKybernetika a řídicí technika
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThis bachelor's thesis deals with the use of an unmanned rotary aircraft for transporting a suspended load. The main objective of the thesis is to design and implement a solution that meets the requirements for stability while satisfying the conditions for state variables. The thesis consists of several parts. In the first part, the mathematical model of the system is derived step by step using the Euler-Lagrange method. The next part of the thesis contains the design of control of the rotorcraft, including control architecture and description of the used controllers. In the final part of the thesis, the model of the quadrotor and its designed control are verified through simulations. The result of the thesis is a controlled UAV model verified using simulation software.en
dc.subject.translatedunmanned rotary aircraften
dc.subject.translatedmathematical modelen
dc.subject.translatedpd controlen
dc.subject.translatedquadrotoren
dc.subject.translatedstabilizationen
dc.subject.translatedautomatic controlen
dc.subject.translatedsimulationen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KKY)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Novak_final.pdfPlný text práce2,82 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce61,22 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce60,97 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubej obhajoby Novak.pdfPrůběh obhajoby práce80,42 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/55111

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.