Title: Marketingová komunikace a její vliv na nákupní rozhodovací proces spotřebitele
Other Titles: Marketing communication and its influence on the consumer's purchase decision-making process
Authors: Onderová, Barbora
Advisor: Jakubíková Dagmar, Doc. Ing. Ph.D.
Referee: Prantl David, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55786
Keywords: marketingová komunikace;komunikační mix;spotřební chování;nákupní rozhodovací proces;pojišťovnictví;komerční pojištění
Keywords in different language: marketing communication;promotional mix;consumer behaviour;purchase decision-making process;insurance industry;commercial insurance
Abstract: Diplomová práce je soustředěna na zkoumání vlivu marketingové komunikace na nákupní rozhodovací proces spotřebitelů v oblasti nákupu komerčního pojištění. V teoretické části práce je nejprve poskytnut obecný popis nákupního chování včetně nákupního rozhodovacího procesu a marketingová komunikace. Následně jsou tyto oblasti charakterizovány i v oboru pojišťovnictví. Empirická část práce předkládá výsledky založené na dotazníkovém šetření a statistickém testování hypotéz. Zároveň jsou předloženy i výsledky založené na analýze marketingové komunikace dvou zkoumaných pojišťoven. V závěru práce jsou poté představeny návrhy pro zefektivnění marketingové komunikace obou pojišťoven.
Abstract in different language: The diploma thesis is focused on the influence of marketing communication on consumer's purchase decision-making process in the field of insurance. The theoretical part of the thesis first provides a general description of consumer behaviour including the purchase decision-making process and marketing communication. Subsequently, these areas are also characterized in the insurance industry. The empirical part of the thesis presents results based on a questionnaire survey and statistical hypothesis testing. At the same time, the results based on the analysis of marketing communication of the two insurance companies under study are presented. The thesis then concludes by presenting suggestions for improving the effectiveness of the marketing communication of both insurance companies.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Onderova_Barbora_DP.pdfPlný text práce7,2 MBAdobe PDFView/Open
Onderova_Barbora.pdfPosudek vedoucího práce124,96 kBAdobe PDFView/Open
onderova_barbora_o.pdfPosudek oponenta práce183,7 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,71 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55786

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.