Title: Komunikační kampaň vybraného produktu
Other Titles: Communication campaign of a chosen product
Authors: Vybíralová, Eliška
Advisor: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Referee: Hommerová Dita, Doc. Ing. Ph.D., MBA
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55788
Keywords: marketing;komunikační kampaň;nový produkt;sociální sítě
Keywords in different language: marketing;communication campaign;new product;social media
Abstract: Cílem této diplomové práce je navrhnout komunikační kampaň pro nový produkt Žárovková písmena. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako marketingový mix, marketingová komunikace, komunikační mix, cílený marketing nebo analýza marketingového prostředí. Empirická část začíná představením společnosti T.O. Events & Congress a jejího nového produktu. Dále navazuje analýza marketingového prostředí a analýza cílových zákazníků. Veškeré analýzy jsou poté zaneseny do SWOT matice. Následuje průzkum preferencí spotřebitelů vybraného segmentu pomocí kvalitativního výzkumu metodou polostrukturovaných rozhovorů. Na závěr práce je navrhnuta komunikační kampaň pro produkt dle metody 5M, v níž jsou využity veškeré výstupy z analýz a průzkumu preferencí spotřebitelů.
Abstract in different language: The aim of this thesis is to design a communication campaign for the new product Žárovková písmena. In the theoretical part, concepts such as marketing mix, marketing communication, communication mix, target marketing or marketing environment analysis are explained. The empirical part starts by introducing the company T.O. Events & Congress and its new product. This is followed by an analysis of the marketing environment and an analysis of the target customers. All analyses are then entered into a SWOT matrix. This is followed by an exploration of the preferences of consumers in the selected segment through qualitative research using the method of semi-structured interviews. At the end of the thesis, a communication campaign for the product is proposed according to the 5M method, in which all the outputs from the analyses and consumer preference survey are used.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Vybi_ralova_.pdfPlný text práce2,96 MBAdobe PDFView/Open
DP_Vybiralova_v.pdfPosudek vedoucího práce125,74 kBAdobe PDFView/Open
Vybiralova_Eliska_o.pdfPosudek oponenta práce123,32 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,79 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55788

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.