Title: Návrh komunikační kampaně pro získání zaměstnanců pro podnik
Other Titles: Design of a communication campaign to recruit employees to the company
Authors: Procházková, Tereza
Advisor: Ovesleová Hana, Mgr. Ph.D.
Referee: Hommerová Dita, Doc. Ing. Ph.D., MBA
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55789
Keywords: komunikační kampaň;náborová kampaň;personální marketing;personální marketingový mix;trh práce
Keywords in different language: communication campaign;human resource marketing mix;job market;personal marketing;recruitment campaign
Abstract: Diplomová práce má za cíl vytvořit projektový návrh komunikační kampaně pro získání zaměstnanců pro plzeňský závod podniku JTEKT Czech Republic s.r.o. pomocí metody 5M. Teoretická část se zabývá oblastí personálního marketingu spolu s vymezením personálního marketingového mixu a HR komunikační kampaně. Pozornost je zaměřena i na aktuální trh práce a jeho možné predikce. V praktické části jsou představeny personální procesy společnosti JTEKT Czech Republic s.r.o., přičemž je rozebráno její vnitřní a vnější prostředí, jež souvisí s náborovou komunikační kampaní. Analýza vnitřního prostředí je provedena pomocí analýzy dokumentů, skupinových a hloubkových rozhovorů se zaměstnanci. Vnější prostředí je zkoumáno prostřednictvím SLEPT analýzy, analýzy konkurence a buzz monitoringu. Na základě zjištěných informací je pak proveden komplexní návrh komunikační kampaně dle metody 5M včetně možných doporučení pro podnik.
Abstract in different language: The diploma thesis aims to create a project proposal for a communication campaign to recruit employees for for the Pilsen plant of JTEKT Czech Republic s.r.o. using the 5M method. The theoretical part deals with the area of HR marketing along with the definition of the HR marketing mix and HR communication campaign. Attention is also focused on the current labor market and its possible predictions. The practical part presents the HR processes of JTEKT Czech Republic s.r.o., analyzing its internal and external environment related to the recruitment communication campaign. The analysis of the internal environment is carried out using document analysis, focus groups and in-depth interviews with employees. The external environment is examined through SLEPT analysis, competitor analysis and buzz monitoring. Based on the information gathered, a comprehensive communication campaign proposal is developed following the 5M method, including possible recommendations for the company.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Prochazkova_DP_.pdfPlný text práce4,87 MBAdobe PDFView/Open
Prochazkova_Tereza_v.pdfPosudek vedoucího práce126,03 kBAdobe PDFView/Open
Prochazkova_Tereza_o.pdfPosudek oponenta práce121,73 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,67 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55789

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.