Title: Využití umělé inteligence v marketingových aktivitách
Other Titles: Use of artificial intelligence in marketing activities
Authors: Černý, Petr
Advisor: Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
Referee: Ovesleová Hana, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55790
Keywords: umělá inteligence;chatbot;marketing;rag
Keywords in different language: artificial intelligence;chatbot;marketing;rag
Abstract: Tématem této diplomové práce je využití umělé inteligence v marketingových aktivitách. Cílem této diplomové práce je vyvinout chatbota, který bude sloužit jako podpora pro studenty ve studijní administrativě a akademickém poradenství na fakultě. Teoretická část obsahuje vymezení pojmů umělé inteligence, a zejména koncept chatbotů a zapojení umělé inteligence do chatbotů. V závěru této části jsou představené etické aspekty spojené s umělou inteligencí. V praktické části jsou nejdříve zkoumány preference a postoje studentů k umělé inteligenci a fakultnímu chatbotu. Další kroky zahrnují vývoj chatbota, jeho testování a srovnání s dalšími prototypy, následované testováním chatbota s vybranými studenty. V poslední části je představen plán implementace do provozu a plán aktivit, které je potřeba provádět v rámci následné kontroly.
Abstract in different language: The topic of this master's thesis is the use of artificial intelligence in marketing activities. The main objective of this thesis is to develop a chatbot that will serve as a support for students in student administration and academic advising at the faculty. The theoretical part includes the definition of artificial intelligence, and in particular the concept of chatbots and the involvement of artificial intelligence in chatbots. This section concludes with an introduction to the ethical considerations associated with artificial intelligence. In the practical part, students' preferences and attitudes towards AI and faculty chatbots are first explored. The next steps include the development of the chatbot, its testing and comparison with other prototypes, followed by testing the chatbot with selected students. In the last section, a plan for the implementation into operation and a plan for the activities to be carried out in the follow-up are presented.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Petr_Cerny.pdfPlný text práce3,08 MBAdobe PDFView/Open
KMO_vedouci_DP_23_24-Cerny-Petr.pdfPosudek vedoucího práce125,96 kBAdobe PDFView/Open
Cerny_Petr_o.pdfPosudek oponenta práce126,34 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce37,91 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55790

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.