Title: | Etická výchova v prostředí SOŠ a SOU |
Other Titles: | Ethics Education at SOS and SOU |
Authors: | Lansdorf, Petr |
Advisor: | Slowík, Josef |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/5588 |
Keywords: | morálka;etika;prosociálnost;etická výchova;hodnotová orientace;srovnávací analýza;sociálně patologické jevy;klíčové kompetence;průřezová témata |
Keywords in different language: | morality;ethics;ethical education;value orientation;a comparative analysis;socio-pathological phenomena;key competencies;cross-cutting themes |
Abstract: | V bakalářské práci se věnuji problematice výuky etické výchovy na SOŠ a SOU. V teoretické části jsem vysvětlil základní pojmy a popsal současnou situaci výuky EV v českém školství. V praktické části jsem provedl komparativní analýzu částí ŠVP tří SOŠ a SOU a dotazníkové šetření mezi učiteli a žáky těchto škol. |
Abstract in different language: | The thesis is devoted to the issue of teaching ethics at secondary technical schools and vocational schools. In the theoretical part, I explained the basic terms and described the current situation of ethics teaching in Czech schools. In the practical part, I conducted a comparative analysis of parts of educational programs of three vocational schools and a survey among teachers and pupils of these schools. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_Lansdorf.pdf | Plný text práce | 325,81 kB | Adobe PDF | View/Open |
lansdorf VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 40,36 kB | Adobe PDF | View/Open |
lansdorf OP.pdf | Posudek oponenta práce | 38,74 kB | Adobe PDF | View/Open |
lansdorf O.pdf | Průběh obhajoby práce | 12,86 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/5588
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.