Title: Role sociálních médií v nákupním chování spotřebitelů
Other Titles: The role of social media in consumer buying behaviour
Authors: Brzobohatá, Natálie
Advisor: Prantl David, Ing. Ph.D.
Referee: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/55960
Keywords: sociální média;sociální sítě;spotřebitel;nákupní chování spotřebitelů
Keywords in different language: social media;social networks;consumer;consumer buying behaviour
Abstract: Tématem této bakalářské práce je role sociálních médií v nákupním chování spotřebitelů. Cílem práce je navrhnout doporučení pro firmy působící ve vybraném segmentu oblečení a obuvi. V první části práce probíhá literární rešerše, ve které jsou představeny a definovány klíčové termíny související se zkoumaným tématem. V praktické části dochází ke sběru dat prostřednictvím online dotazníku zaměřeného na vliv sociálních médií při nákupním rozhodování v segmentu oblečení a obuvi. Před uskutečněním výzkumu byly stanoveny výzkumné otázky a formulovány hypotézy, které povedou k zodpovězení těchto otázek. Získaná data jsou analyzována a na jejich základě jsou vyvozeny závěry a formulována doporučení pro firmy působící v daném segmentu.
Abstract in different language: The topic of this bachelor thesis is the role of social media in consumer buying behaviour. The aim of the thesis is to propose recommendations for companies operating in the selected segment of clothing and footwear. In the first part of the thesis, a literature search is conducted in which key terms related to the topic under study are introduced and defined. In the practical part, data is collected through an online questionnaire focused on the influence of social media in purchasing decisions in the clothing and footwear segment. Before conducting the research, research questions were set and hypotheses were formulated to answer these questions. The data collected is analyzed and based on the data, conclusions are drawn and recommendations are formulated for companies operating in the segment.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP Brzobohata 2024.pdfPlný text práce1,68 MBAdobe PDFView/Open
Brzobohata_natalie_v.pdfPosudek vedoucího práce186,73 kBAdobe PDFView/Open
BP_Brzobohata_o.pdfPosudek oponenta práce132,68 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce37,93 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55960

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.