Title: Klamavá reklama
Other Titles: Misleading advertising
Authors: Randlová, Tereza
Advisor: Burešová Kateřina, JUDr. Ph.D.
Referee: Vítek Jindřich, JUDr. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56012
Keywords: reklama;klamavá reklama;hospodářská soutěž;nekalá soutěž;soutěžitel;spotřebitel
Keywords in different language: advertisement;misleading advertising;economic competition;unfair competition;competitor;consumer
Abstract: V této diplomové práci se autor zabývá problematikou klamavé reklamy. Práce ve svém úvodě čtenáře seznámí s hospodářskou soutěží a nekalou soutěží jako celkem a základními pojmy jako je soutěžitel a spotřebitel. Čtenář se následně seznámí s několika případy ze soudní a správní praxe. Dále jsou zde popsány psychologické aspekty reklamy, regulace reklamy a nezbytnou součástí je právní úprava.
Abstract in different language: This thesis deals with the issue of misleading advertising. In its introduction, the thesis introduction the reader with economic competition and unfair competition as a whole, and with basic concepts such as competitor and consumer. The reader is then introduced to several cases from court and administrative practice. The thesis also describes the psychological aspects of advertising, the regulation of advertising, and the legal framework.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KOP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Randlova Tereza_Diplova prace - Klamava reklama.pdfPlný text práce1,02 MBAdobe PDFView/Open
Randlova-2.pdfPosudek oponenta práce293,57 kBAdobe PDFView/Open
Randlova-1.pdfPosudek vedoucího práce425,75 kBAdobe PDFView/Open
Randlova Tereza.pdfPrůběh obhajoby práce267,03 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/56012

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.