Title: | Postoje středoškolských studentů k sebevraždě |
Other Titles: | High school students' attitudes towards suicide |
Authors: | Holá, Denisa |
Advisor: | Kocurová, Marie |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/5603 |
Keywords: | adolescence;proces socializace;sebevražedné jednání;sebevražda |
Keywords in different language: | adolescence;process of socialization;suicidal behavior;suicide |
Abstract: | Bakalářská práce se zabývá postoji středoškolských studentů k sebevraždě a je rozdělena na dvě části ? teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsem v první kapitole popsala pojmy, které jsou pro práci klíčové. V dalších kapitolách se pak věnuji charakteristice adolescence, rizikovým faktorům sebevražedného jednání v adolescenci, druhům sebevražedného jednání a prevenci sebevražedného jednání. Praktická část obsahuje výsledky výzkumného šetření, které jsem provedla pomocí dotazníku. |
Abstract in different language: | The bachelor thesis deals with attitude of high school students towards suicide. It consists of two parts ? theoretical and practical. In the first chapter of theoretical part, I described words essential to this work. In following chapters I undertake adolescence characteristic, risk factors of suicidal behavior in adolescents, the different kinds of suicidal behavior and its prevention. The practical part of my work consists of research conducted through questionnaire. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hola D. - Bakalarska prace.pdf | Plný text práce | 1,64 MB | Adobe PDF | View/Open |
Hola PV.pdf | Posudek vedoucího práce | 23,81 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hola OP.pdf | Posudek oponenta práce | 40,85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hola O.pdf | Průběh obhajoby práce | 9,49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/5603
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.