Název: Vliv okolí na konkrétní podnik
Další názvy: The Influence of the Environment on a Specific Company
Autoři: Kuna, Matěj
Vedoucí práce/školitel: Skálová Petra, Ing. Mgr. Ph.D.
Oponent: Faifr Adam, Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56156
Klíčová slova: okolí podniku;pest analýza;porterova analýza pěti konkurenčních sil;strategická analýza podniku;swot analýza
Klíčová slova v dalším jazyce: environment of the company;pest analysis;porter's five forces analysis;strategic analysis of the company;swot analysis
Abstrakt: Bakalářská práce pojednává o vlivu okolí na podnik Pieta spol. s r.o. se sídlem v Plzni. Jedná se o pohřební službu, která již více než 30 let působí v oboru. Cílem této práce je analyzovat vlivy okolí působící na tento podnik a následně navrhnout opatření ke zlepšení konkurenceschopnosti podniku. Teoretická část se nejprve zabývá pojmem okolí podniku a jednotlivými prvky okolí podniku. Dále v rámci teoretické části jsou charakterizovány metody sloužící pro strategickou analýzu podniku, kam patří PEST analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil, SWOT analýza a vnitřní analýza podniku pomocí finančních ukazatelů. Praktická část začíná charakteristikou podniku včetně popisu jeho poslání a organizační struktury. Dále jsou aplikovány metody z teoretické části do praxe. V závěrečné části autor práce navrhuje několik opatření pro zlepšení konkurenceschopnosti podniku.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor's thesis deals with influence of the environment on the company Pieta spol. s r.o. based in Pilsen. It is a funeral service that has been operating in the field for over 30 years. The aim of this thesis is to analyze the influences of the environment affecting the company and subsequently propose measures to improve the company's competitiveness. The theoretical part first deals with the concept of the environment of a company and individual elements of the environment of the company. Furthermore, within the theoretical part, the methods used for the strategic analysis of the company are characterized, which include PEST analysis, Porter's five force analysis, SWOT analysis and internal analysis of the company using financial indicators. The practical part begins with the characteristics of the company, including a description of its mission and organizational structure. The methods from the theoretical part are then applied in practice. In the final part, the author of the thesis proposes several measures to improve the company's competitiveness.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP Matej Kuna Finalni verze.pdfPlný text práce2,34 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kuna Matej_oponent.pdfPosudek oponenta práce128,41 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
KUNA Matej_v.pdfPosudek vedoucího práce220,67 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,5 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56156

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.