Title: Vliv okolí na konkrétní podnik
Other Titles: The Influence of the Environment on a Specific Company
Authors: Kuna, Matěj
Advisor: Skálová Petra, Ing. Mgr. Ph.D.
Referee: Faifr Adam, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56156
Keywords: okolí podniku;pest analýza;porterova analýza pěti konkurenčních sil;strategická analýza podniku;swot analýza
Keywords in different language: environment of the company;pest analysis;porter's five forces analysis;strategic analysis of the company;swot analysis
Abstract: Bakalářská práce pojednává o vlivu okolí na podnik Pieta spol. s r.o. se sídlem v Plzni. Jedná se o pohřební službu, která již více než 30 let působí v oboru. Cílem této práce je analyzovat vlivy okolí působící na tento podnik a následně navrhnout opatření ke zlepšení konkurenceschopnosti podniku. Teoretická část se nejprve zabývá pojmem okolí podniku a jednotlivými prvky okolí podniku. Dále v rámci teoretické části jsou charakterizovány metody sloužící pro strategickou analýzu podniku, kam patří PEST analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil, SWOT analýza a vnitřní analýza podniku pomocí finančních ukazatelů. Praktická část začíná charakteristikou podniku včetně popisu jeho poslání a organizační struktury. Dále jsou aplikovány metody z teoretické části do praxe. V závěrečné části autor práce navrhuje několik opatření pro zlepšení konkurenceschopnosti podniku.
Abstract in different language: The bachelor's thesis deals with influence of the environment on the company Pieta spol. s r.o. based in Pilsen. It is a funeral service that has been operating in the field for over 30 years. The aim of this thesis is to analyze the influences of the environment affecting the company and subsequently propose measures to improve the company's competitiveness. The theoretical part first deals with the concept of the environment of a company and individual elements of the environment of the company. Furthermore, within the theoretical part, the methods used for the strategic analysis of the company are characterized, which include PEST analysis, Porter's five force analysis, SWOT analysis and internal analysis of the company using financial indicators. The practical part begins with the characteristics of the company, including a description of its mission and organizational structure. The methods from the theoretical part are then applied in practice. In the final part, the author of the thesis proposes several measures to improve the company's competitiveness.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP Matej Kuna Finalni verze.pdfPlný text práce2,34 MBAdobe PDFView/Open
Kuna Matej_oponent.pdfPosudek oponenta práce128,41 kBAdobe PDFView/Open
KUNA Matej_v.pdfPosudek vedoucího práce220,67 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,5 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/56156

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.