Title: Řízení vztahů se zákazníkem a jeho význam pro posílení konkurenceschopnosti podniku
Other Titles: Customer relationship management and its importance for strengthening the company's competitiveness.
Authors: Patakyová, Kamila
Advisor: Pavlák Miroslav, Ing. Ph.D.
Referee: Skálová Petra, Ing. Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56213
Keywords: crm (řízení vztahů se zákazníky);swot (silné stránky;slabé stránky;příležitosti a hrozby);porterův model 5 sil;covid-19;marketingová komunikace;zákazník;konkurence;edi
Keywords in different language: crm (customer relationship management);swot (strengths;weaknesses;opportunities and threats);porter's five forces;covid-19;marketing communications;customer;competition;edi
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou "Řízení vztahů se zákazníkem a jeho význam pro posílení konkurenceschopnosti podniku." Záměrem bylo provést analýzu současného stavu CRM u společnosti Pittsburgh Corning CR, s.r.o. a na základě této analýzy navrhnout strategie, které by pomohly zlepšit CRM a posílit konkurenceschopnost podniku. Teoretická část bakalářské práce je sepsána z vybrané odborné literatury. Praktická část bakalářské práce je vypracována na základě poskytnutých interních dokumentů společnosti, dálé pak poskytnuté informace od obchodního manažera, manažera nákupu a pracovníka zákaznického servisu podniku a z vlastních poznatků. V analytické části je čtenář seznámen se společností Pittsburgh Corning CR, s.r.o., porovnání společnosti před a po covidu, následuje seznámení s konkurencí, zpracování Porterovy analýzy 5 sil, SWOT analýza, současný stav CRM ve společnosti a na závěr se autorka věnuje návrhům na zlepšení řízení vztahů se zákazníky.
Abstract in different language: This bachelor's thesis deals with the issue of "Customer relationship management and its importance for strengthening the company's competitiveness." The intention was to perform an analysis of the current state of CRM at Pittsburgh Corning CR, s.r.o. and based on this analysis to propose strategies that would improve CRM and help the competitiveness of the business. The theoretical part of the bachelor thesis is written from selected professional literature. The practical part of the bachelor's thesis is prepared on the basis of the company's internal documents provided, as well as the information provided by the sales manager, purchasing manager and customer service employee of the company and from own knowledge. In the analytical part, the reader is introduced to the company Pittsburgh Corning CR, s.r.o., a comparison of the company before and after covid, followed by an introduction to the competition, processing of Porter's 5 forces analysis, SWOT analysis, the current state of CRM in the company, and finally, the author deals with suggestions for improving management customer relations.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP prace-Patakyova final .pdfPlný text práce1,41 MBAdobe PDFView/Open
Patakyova Kamila_v.pdfPosudek vedoucího práce123,55 kBAdobe PDFView/Open
PATAKYOVA Kamila_o.pdfPosudek oponenta práce223,39 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,74 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/56213

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.