Title: Einsatz der sozialen Medien im Marketing des Vereins Pop Balet z.s.
Other Titles: Use of Social Media in the Marketing of the Association Pop Balet z.s.
Authors: Mrázková, Michaela
Advisor: Vávra Zdeněk, Ing. Ph.D.
Referee: Königsmarková Andrea, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56215
Keywords: marketing sociálních médií;sociální média;sociální sítě;jazykové prostředky komunikace;taneční odvětví;tanec;tanec bez hranic;pop balet
Keywords in different language: social media marketing;social media;social networks;linguistic means of communication;dance industry;dance;dance without limits;pop balet
Abstract: Tato bakalářská práce se zaměřuje na "Využití sociálních médií v marketingu spolku Pop Balet, z.s." s důrazem na projekt Tanec bez hranic. Cílem práce bylo popsat a zhodnotit strategie používané v sociálních médiích spolkem Pop Balet, z.s. s důrazem na projekt Tanec bez hranic. Dalším cílem byla identifikace jazykových prostředků, které spolek využívá, a předložení návrhů o možnostech optimalizace komunikace s mezinárodním publikem v oblasti tance. Tato práce zároveň klade důraz na překlad webových stránek do německého jazyka s důrazem na cílovou skupinu německy mluvících tanečníků. Teoretická část práce se zabývá základními informacemi o sociálních médiích a marketingu, nástroji a strategiemi marketingu v sociálních médiích a jejich využitím v tanečním odvětví. V praktické části je představena metodologie výzkumu, dále také představení spolku Pop Balet z.s. a jím využívaná sociálních média v marketingu. Nachází se zde i představení interview, na jehož základě jsou nejprve popsány marketingové strategie projektu, a následně navržena doporučení pro jeho optimalizaci. Následuje identifikace jazykových prostředků využívaných na sociálních médiích a webových stránkách projektu Tanec bez hranic a navrhnuté možné překlady textů z webových stránek projektu. Práce končí návrhy pro efektivnější komunikaci se zahraničními zákazníky v tanečním odvětví.
Abstract in different language: This bachelor thesis focuses on "The Use of Social Media in the Marketing of Pop Balet, z.s." with an emphasis on the project Dance Without Limits. The aim of the thesis was to describe and evaluate the strategies used in social media by Pop Balet, z.s. with emphasis on the project Dance without Limits. Another goal was to identify the linguistic means used by the association and to present suggestions on how to optimise communication with an international audience in the dance industry. Furthermore, this work emphasises the translation of the website into German, with the intention of reaching German-speaking dancers. The theoretical part of the thesis deals with fundamental information about social media and marketing, tools and strategies and their use in the dance industry. The practical part presents the research methodology, as well as an overview of the Pop Balet z.s. association and its use of social media in marketing. Furthermore, the interview is described after which the marketing strategies of the project are first described, and then recommendations for their optimisation are proposed. This is followed by an analysis of the linguistic resources utilised on the Dance Without Limits project's social media and website, along with suggestions for potential translations of project website content. Finally, the thesis presents suggestions for more effective communication with foreign customers in the dance industry.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KGS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mrazkova Michaela BP 2024.pdfPlný text práce2,2 MBAdobe PDFView/Open
Mrazkova - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce732,9 kBAdobe PDFView/Open
Mrazkova - oponent.pdfPosudek oponenta práce521,44 kBAdobe PDFView/Open
Mrazkova - obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce187,79 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/56215

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.