Název: Syntaktische Beschreibung der deutschen Werbeslogans auf Online-Plattformen
Další názvy: Syntactic description of German advertising slogans on online platforms
Autoři: Kubešová, Ludmila
Vedoucí práce/školitel: Vávra Zdeněk, Ing. Ph.D.
Oponent: Blahak Boris, Dr. Phil. M.A.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56219
Klíčová slova: reklama;jazyk reklamy;slogan;online platformy;syntaktický popis
Klíčová slova v dalším jazyce: advertising;advertising language;slogan;online platforms;syntactic description
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá syntaktickým popisem německých reklamních sloganů na online platformách. Stěžejní částí analýzy je sestavení korpusu reklamních sloganů na základě stanovených jazykových kritérií. Následuje syntaktický popis sloganů, které byly vybrány z korpusu. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny hlavní aspekty reklamy, jazyka reklamy a specifika online platforem; v souladu s názvem práce je důraz kladen především na online reklamu. Praktická část je zaměřena na popis reklamních sloganů. Z celkového korpusu 90 sloganů je detailněji popsáno 12. Výchozí myšlenky jsou uvedeny v tabulkách pod jednotlivými slogany. Dále je uveden popis možných záměrů a cílů reklamních sdělení spolu s rozborem jejich syntaktických vlastností. Jelikož téma této práce je integrativní, uvádí autorka doplňkově i popis vlastností sloganů z hlediska stylistiky, morfologie nebo například lexikologie. Na závěr jsou nejdůležitější poznatky z popisu sloganů shrnuty do sedmi hlavních závěrů.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis deals with the syntactic description of German advertising slogans on online platforms. The key part of the analysis is the construction of a corpus of advertising slogans based on established linguistic criteria. This is followed by a syntactic description of the slogans that were selected from the corpus. The thesis is divided into a theoretical part and a practical part. In the theoretical part, the main aspects of advertising, the language of advertising and the specifics of online platforms are explained; in line with the title of the thesis, the focus is mainly on online advertising. The practical part focuses on the description of advertising slogans. Out of a total corpus of 90 slogans, 12 are described in more detail. The initial ideas are listed in the tables below each slogan. Furthermore, a description of the possible intentions and goals of the advertising messages is given along with an analysis of their syntactic features. Since the topic of this thesis is integrative, the author additionally provides a description of the features of the slogans in the aspect of stylistics, morphology or, for example, lexicology. Finally, the most important findings from the description of slogans are summarized in seven main ideas.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KGS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Kubesova_Ludmila_BP.pdfPlný text práce3,75 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kubesova - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce543,27 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kubesova - oponent.pdfPosudek oponenta práce567,05 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kubesova - obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce178,28 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56219

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.