Title: Integrace žáků z rodin cizinců do majoritního prostředí české základní školy v Plzni
Other Titles: Integration of pupils-immigrants into the majority of Czech basic school in Pilsen.
Authors: Zralá, Vlasta
Advisor: Zachová, Markéta
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/5627
Keywords: Integrace;základní škola;žák-cizinec;výchova;vzdělávání;imigrace
Keywords in different language: Integration;primary school;pupils-immigrants;education of pupils;education;immigration
Abstract: Téma této bakalářské práce je zaměřeno na problematiku integraci žáků-cizinců do majoritního prostředí české základní školy. V teoretické části se zabývám historickým vývojem migrace, který je doplněn číselnými údaji a zajímavými informacemi o událostech v této oblasti. Dále se snažím o vymezení některých pojmů souvisejících s tímto tématem a přiblížení problémů, se kterými se imigranti potýkají. Empirická část je zaměřena na skutečný příběh jedné rodiny, která se bez výrazných problémů adaptovala na naše prostředí.
Abstract in different language: The theme of this bachelor´s thesis is focused on the issue of integration of pupils-immigrants into majority of the Czech basis school. In the theoretical part I deal with the historical development of migration, which is followed by figures and events in this area. I try to define some terms related to this topic and approach the problems that immigrants must very often face. The empirical part is focused on the true story of one family that was able to adapt to our society without any problems.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP Vlasta Zrala.pdfPlný text práce661,36 kBAdobe PDFView/Open
Zrala PV.pdfPosudek vedoucího práce32,02 kBAdobe PDFView/Open
Zrala OP.pdfPosudek oponenta práce32,3 kBAdobe PDFView/Open
Zrala O.pdfPrůběh obhajoby práce10,49 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/5627

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.