Název: Rozdíly v genderové socializaci u dvojčat opačného pohlaví.
Další názvy: Differences in gender socialization in opposite-sex twins.
Autoři: Volfová, Petra
Vedoucí práce/školitel: Glajchová Alena, Mgr. Ph.D.
Oponent: Kaňák Jan, Mgr. Bc. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56311
Klíčová slova: dvojčata;výchova dvojčat;pohlaví;gender;genderové stereotypy;rozdíly mezi jednotlivými pohlavími
Klíčová slova v dalším jazyce: twins;raising twins;gender;gender;gender stereotypes;gender differences
Abstrakt: Tato bakalářská práce bude zaměřena na to, jak probíhá socializace v prvních několika letech života u dvojčat z pohledu rodičů, prarodičů a jejich staršího sourozence s důrazem na výchovu a osvojování genderově specifických rolí. Dvojčata odlišného pohlaví, která spolu vyrůstají, se mohou vzájemně ovlivňovat během formování jejich genderové identity nebo také při vykonávání jednotlivých činností, které jsou genderově specifická pro jednotlivá pohlaví. Zajímat mě v této práci bude, jak si obě z dvojčat uvědomují jejich rozdílné pohlaví a zároveň jak probíhá jejich socializace, když vyrůstají vedle sourozence, který má opačné pohlaví, a to vše z perspektivy primárních socializátorů. Zkoumání budu realizovat využitím kvalitativní metody výzkumu, který bude založený na polostrukturovaných rozhovorech s osobami, kteří s dvojčaty byli ve styku od jejich narození a podíleli se na výchově dvojčat, který jsou v maximálně předškolním věku.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor's thesis will focus on how socialization takes place in the first few years of life in twins from the perspective of parents, grandparents and their older siblings, with an emphasis on parenting and the acquisition of gender-specific roles. Twins of different sexes who grow up together may interact with each other during the formation of their gender identity or in the performance of gender-specific activities. In this thesis, I will be interested in how both of the twins become aware of their different genders, as well as how their socialization takes place while growing up next to a sibling who is the opposite gender, all from the perspective of the primary socializers. I will conduct the investigation by using a qualitative research method based on semi-structured interviews with individuals who have been in contact with the twins since birth and have been involved in the upbringing of the twins, who are at most pre-school age.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace_Volfova.pdfPlný text práce434,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Posudek_SOC_Volfova.pdfPosudek vedoucího práce139,75 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent_volfova.pdfPosudek oponenta práce189,07 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
VOLFOVA_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce98,65 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56311

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.