Title: | Téma války v díle Bernharda Schlinka |
Other Titles: | Image of war in the work of Bernhard Schlink |
Authors: | Havlíčková, Michala |
Advisor: | Šíp, Martin |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/5633 |
Keywords: | literatura;válka;Předčítač;Bernhard Schlink;vina;minulost |
Keywords in different language: | literature;war;Reader;Bernhard Schlink;guilt;past |
Abstract: | Tato práce nazvaná Téma války v díle Bernharda Schlinka se zabývá popisem a hodnocením některých autorových děl, ve kterých mohou být nalezeny motivy války. První část je zaměřena na popis a milniky v autorově životě a díle. Je rovněž zahrnuto shrnutí vývoje německé literatury po druhé světové válce. Hlavní část se zabývá popisem konkrétních děl, ve kterých můžeme pozorovat motivy války. Nejvýznamnější dílo s nejsilnějším odrazem války je Předčítač. |
Abstract in different language: | This thesis called ?Image of war in the work of Bernhard Schlink? deals with a description and evaluation of some of the author´s works, in which the motive of the war and guilt can be found. The first part is focused on the description and milestones within the author´s life and work. Summary of the development of the German literature after the World War II is included. The main part deals with descriptions of the particular works, in which images of war can be observed. The most significant work with the most intensive reflection of war is The Reader. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KNJ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace-Michala Havlickova.pdf | Plný text práce | 315,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
havlickova_vp.pdf | Posudek vedoucího práce | 499,4 kB | Adobe PDF | View/Open |
havlickova_op.pdf | Posudek oponenta práce | 339,09 kB | Adobe PDF | View/Open |
havlickova_obh.pdf | Průběh obhajoby práce | 94,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/5633
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.