Název: Geografické aspekty esportu: vývoj a regionální ukotvení hry League of Legends
Další názvy: Geographic aspects of esport: development and regional impacts of League of Legends
Autoři: Vejmola, Jaromil
Vedoucí práce/školitel: Klika David, Mgr.
Oponent: Preis Jiří, RNDr. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56385
Klíčová slova: esport;geografie esportu;ekonomické podmínky;jádra a periferie
Klíčová slova v dalším jazyce: esports;geography of esports;economic conditions;core and periphery regions
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá geografickým pohledem na téma eSportu na přikladu hry League of Legends. Nejvíce je však práce zaměřena na popis vývoje, popularity hry a národnostního složení v rámci jednotlivých eSportových lig hry League of Legends. V menším měřítku se poté práce zaměřuje na evropský region a evropskou nejvyšší ligu hry League of Legends s názvem LEC. Hlavním cílem práce je vysvětlit vliv ekonomických podmínek na vývoj, popularitu a národnosti profesionálních hráčů League of Legends v rámci světa ale i jednotlivých regionů. Vzhledem k malému počtu prací k tématu geografie eSportu byla v práci použita Wallersteinova teorie světového systému. Dle této teorie byl rozřazen svět na jádrové, semiperiferní a periferní oblasti.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor's thesis deals with a geographical view of the topic of eSports using the example of the game League of Legends. However, the work focuses on the description of development, popularity of the game and the national composition within the individual eSports leagues of League of Legends. On a smaller scale, the work then focuses on the European region and the European top league of League of Legends called LEC. The main goal of the thesis is to explain the influence of economic conditions on the development, popularity, and nationality of professional League of Legends players within the world as well as individual regions. Due to the small number of works on the topic of geography of eSports, Wallerstein's theory of the world system was used in the work. According to this theory, the world was divided into core, semi-peripheral and peripheral regions.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KGE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP-Vejmola Jaromil-Geograficke aspekty eSportu-vyvoj a regionalni ukotveni hry League of Legends.pdfPlný text práce1,96 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP Vejmola VP.pdfPosudek vedoucího práce134,18 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP Vejmola OP.pdfPosudek oponenta práce131,19 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,81 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56385

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.