Title: Geografické aspekty esportu: vývoj a regionální ukotvení hry League of Legends
Other Titles: Geographic aspects of esport: development and regional impacts of League of Legends
Authors: Vejmola, Jaromil
Advisor: Klika David, Mgr.
Referee: Preis Jiří, RNDr. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56385
Keywords: esport;geografie esportu;ekonomické podmínky;jádra a periferie
Keywords in different language: esports;geography of esports;economic conditions;core and periphery regions
Abstract: Bakalářská práce se zabývá geografickým pohledem na téma eSportu na přikladu hry League of Legends. Nejvíce je však práce zaměřena na popis vývoje, popularity hry a národnostního složení v rámci jednotlivých eSportových lig hry League of Legends. V menším měřítku se poté práce zaměřuje na evropský region a evropskou nejvyšší ligu hry League of Legends s názvem LEC. Hlavním cílem práce je vysvětlit vliv ekonomických podmínek na vývoj, popularitu a národnosti profesionálních hráčů League of Legends v rámci světa ale i jednotlivých regionů. Vzhledem k malému počtu prací k tématu geografie eSportu byla v práci použita Wallersteinova teorie světového systému. Dle této teorie byl rozřazen svět na jádrové, semiperiferní a periferní oblasti.
Abstract in different language: The bachelor's thesis deals with a geographical view of the topic of eSports using the example of the game League of Legends. However, the work focuses on the description of development, popularity of the game and the national composition within the individual eSports leagues of League of Legends. On a smaller scale, the work then focuses on the European region and the European top league of League of Legends called LEC. The main goal of the thesis is to explain the influence of economic conditions on the development, popularity, and nationality of professional League of Legends players within the world as well as individual regions. Due to the small number of works on the topic of geography of eSports, Wallerstein's theory of the world system was used in the work. According to this theory, the world was divided into core, semi-peripheral and peripheral regions.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KGE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP-Vejmola Jaromil-Geograficke aspekty eSportu-vyvoj a regionalni ukotveni hry League of Legends.pdfPlný text práce1,96 MBAdobe PDFView/Open
BP Vejmola VP.pdfPosudek vedoucího práce134,18 kBAdobe PDFView/Open
BP Vejmola OP.pdfPosudek oponenta práce131,19 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,81 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/56385

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.