Title: Obraz Habsburské monarchie v učebnicích dějepisu. Analýza současné učebnicové provenience pro ZŠ.
Other Titles: The image of the Habsburg monarchy in the history textbooks. Analysis of the current textbook provenance for primary schools.
Authors: Němeček, Štefan
Advisor: Východská Helena, PaedDr.
Referee: Morávková Naděžda, Doc. PaedDr. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56736
Keywords: habsburská monarchie;habsburkové;panovníci;učebnice dějepisu;analýza
Keywords in different language: habsburg monarchy;habsburgs;rulers;history textbooks;analysis
Abstract: Diplomová práce se zaměřuje na detailní analýzu historické expozice Habsburské monarchie ve vybraných učebnicích dějepisu. V práci je tak předně analyzováno, zda je učivo vztahující se k tomuto tématu v učebnicích prezentováno nestranně a komplexně. Zvolenými učebnicemi jsou učebnice pro 7. a 8. třídu základní školy nakladatelství Fraus, Nová Škola a SPN.
Abstract in different language: The diploma thesis focuses on a detailed analysis of the exposition of the Habsburg monarchy in selected history textbooks. The primary objective of the work is to analyze whether the content related to the topic presents an unbiased and complex narrative. Selected textbooks are for the 7th and 8th grades of middle school from publishers Fraus, Nová Škola, and SPN.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KHI)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova_prace_Nemecek_Stefan_2024.pdfPlný text práce3,43 MBAdobe PDFView/Open
Nemecek Stefan O.pdfPosudek oponenta práce159,48 kBAdobe PDFView/Open
Nemecek Stefan V.pdfPosudek vedoucího práce176,02 kBAdobe PDFView/Open
Nemecek Stefan P.pdfPrůběh obhajoby práce69,48 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/56736

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.