Title: | Rekonstrukce el.lokomotivy na hybridní vozidlo trolej+baterie |
Other Titles: | Reconstruction of the el. locomotive into a hybrid battery vehicle |
Authors: | Novotný, Radim |
Advisor: | Pittermann Martin, Doc. Ing. Ph.D. |
Referee: | Blahník Vojtěch, Ing. Ph.D. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56765 |
Keywords: | hybridní lokomotiva;hybrid trolej-baterie;dvouzdrojové vozidlo;vícezdrojové vozidlo;parametry vstupní části;spotřeba energie na jízdním profilu |
Keywords in different language: | hybrid locomotive;catenary-battery hybrid;overhead wire-battery hybrid;triple hybrid locomotive;input circuit parameters;power consumption over trajectory |
Abstract: | Práce se zabývá možnostmi rekonstrukce vozidla s častými rozjezdy na hybrid trolej-baterie. Na příkladu posunovací lokomotivy jsou zhodnoceny požadavky kladené na části lokomotivy nasazením i specifiky rekonstrukce, je odvozena pravděpodobná topologie výsledného vozidla. Dále je proveden výpočet některých parametrů výkonového obvodu vstupní části pro stejnosměrnou trolej 3 kV a střídavou trolej 25 kV/50 Hz, jehož výsledky jsou ověřeny simulací. V poslední kapitole je odvozen zjednodušený model jízdy vozidla a provedeno několik simulací s proměnnými parametry jízdy s určením spotřeby energie a času jízdy. |
Abstract in different language: | This thesis tries to show possible variants of reconstruction of vehicles with frequent acceleration and deceleration, showed on example of a shunter locomotive. Examples of requirements based on deployment and specifics of reconstruction are provided, as well as probable topology of vehicle after reconstruction. Provided calculations of particular parameters of input circuitry for DC system 3 kV and for AC system 25 kV/50 Hz are then verified by simulation. In the last chapter, power balance of locomotive driving a specific trajectory is examined and transformed into simulation model which is then used to output energy consumption and time of drive based on varying input parameters. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KEV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP_novotnyr.pdf | Plný text práce | 3,97 MB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekOponentaSTAG-BlahnikV-57960.pdf | Posudek oponenta práce | 63,58 kB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekVedoucihoSTAG-PittermannM-17568.pdf | Posudek vedoucího práce | 58,13 kB | Adobe PDF | View/Open |
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdf | Průběh obhajoby práce | 41,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/56765
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.