Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorPánková Vladimíra, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorPančochová, Anna
dc.contributor.refereeFranta David, PhDr. Mgr. Ph.D.
dc.date.accepted2024-6-14
dc.date.accessioned2024-07-12T09:08:50Z-
dc.date.available2022-12-19
dc.date.available2024-07-12T09:08:50Z-
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-4-2
dc.identifier94469
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/56777-
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá využití hororově laděných příběhů v literární výchově na 1. stupni základní školy. Vychází z analýz hororu v jeho historickém vývoji, která nám pomáhá lépe porozumět vybranému žánru. Touto analýzou bylo zjištěno, že hororové příběhy nejen uvolňují strach ve svém vnímateli, ale mohou fungovat jako prostředek k prozkoumání širšího spektra recipientových emocí. Teoretická část diplomové práce se dále zaměřuje na komunikační koncepci literární výchovy, rozdíly mezi literárněvědnou a didaktickou interpretací a na rozvoj čtenářských dovedností žáka v jednotlivých fázích recepce hororově laděných příběhů. V aplikační části diplomové práce transformujeme teoretické poznatky o žánru do učiva a do didaktické interpretace určené k jeho osvojení. Obojí je navrženo k povídce - Zimní řez z knihy Příšerné příběhy strýce Montaguea Chrise Priestleyho. Na základě dané přípravy byla realizována výuka v 5. třídě základní školy. Reflexe žákovských výstupů tvoří poslední kapitolu diplomové práce. Diplomová práce svým charakterem jednak přispívá k pochopení žánru hororu, jednak k jeho efektivnímu a tvořivému využití ve výuce literatury, a to s cílem nejen pobavit, ale též prohloubit čtenářskou gramotnost žáků.cs
dc.format75 s. (147 559 znaků)
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectžánr hororcs
dc.subjecthororově laděné příběhycs
dc.subjectchris priestleycs
dc.subjectpříšerné příběhy strýce montagueacs
dc.subjectkomunikační koncepce literární výchovycs
dc.subjectučivocs
dc.subjectdidaktická interpretacecs
dc.subjectreflexe žákovských výstupůcs
dc.titleHororově laděné příběhy v literární výchově na 1. stupni ZŠcs
dc.title.alternativeHorror-themed stories in literary education at the 1st grade of elementary schoolen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelMagisterský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThis thesis explores the use of horror stories in literary education in primary school. It draws on analyses of horror and its historical development to help us better understand the chosen genre. Through this analysis, it was found that horror stories not only release fear in their perceivers, but can function as a means to explore a wider range of the recipient's emotions. The theoretical part of the thesis further focuses on the communicative concept of literary education, the differences between literary and didactic interpretation, and the development of students' reading skills at different stages of the reception of horror stories. In the application part of the thesis, we transform the theoretical knowledge about the genre into a curriculum and didactic interpretation designed for its acquisition. Both are proposed for the short story - The Winter Cut from Chris Priestley's Uncle Montague's Tales of Terror. On the basis of the given preparation, the lessons were implemented in the 5th grade of primary school. Reflection on the pupils' outcomes forms the final chapter of the thesis. The thesis, by its nature, contributes both to the understanding of the horror genre and to its effective and creative use in the teaching of literature, with the aim of not only entertaining but also deepening pupils' literacy.en
dc.subject.translatedhorror genreen
dc.subject.translatedhorror storiesen
dc.subject.translatedchris priestleyen
dc.subject.translatedpriestley's uncle montague's tales of terroren
dc.subject.translatedcommunication concepts in literary educationen
dc.subject.translatedcurriculumen
dc.subject.translateddidactic interpretationen
dc.subject.translatedreflection of pupils' resultsen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace_Pancochova Anna.pdfPlný text práce751,38 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
2024_pancochova_franta.pdfPosudek oponenta práce637,89 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
2024_pancochova_pankova.pdfPosudek vedoucího práce347,26 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
2024_pancochova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce46,05 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56777

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.