Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorPánková Vladimíra, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorOdvárková, Dana
dc.contributor.refereeNovotný Jiří, Mgr.
dc.date.accepted2024-6-14
dc.date.accessioned2024-07-12T09:08:51Z-
dc.date.available2022-12-19
dc.date.available2024-07-12T09:08:51Z-
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-4-2
dc.identifier94470
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/56778-
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na dobrodružnou prózu a její využití ve výuce literární výchovy na 1. stupni základní školy. V teoretické části vymezujeme žánrové znaky dobrodružné prózy a komiksu. Na pozadí těchto žánrů analyzujeme dílo Jaroslava Foglara. Dále zde reflektujeme románovou trilogii Prašina Vojtěcha Matochy a její komiksové pokračování Křídový panáček. K teoretickým poznatkům řadíme klíčové znaky čtenářství prepubescentů, sledované především z aspektu dobrodružné literatury. V praktické části jednak strukturujeme žánrové učivo vycházející z poetiky prvního dílu trilogie Prašina Vojtěcha Matochy, jednak nabízíme návrh přípravy do výuky určený k osvojení daného učiva, k poznávání jmenovaného díla. Návrh přípravy stojí na metodách četby a tvořivé didaktické interpretaci, jeho cílem je prohloubit čtenářskou gramotnost, zefektivnit a zároveň zatraktivnit práci s textem.cs
dc.format55 s. (105 892 znaků)
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectdobrodružná literaturacs
dc.subjectkomikscs
dc.subjectjaroslav foglarcs
dc.subjectvojtěch matochacs
dc.subjectprašinacs
dc.subjectkřídový panáčekcs
dc.subjectliterárněvědná interpretacecs
dc.subjectčtenářství prepubescentůcs
dc.subjectučivocs
dc.subjectdidaktická interpretacecs
dc.titleFenomén Prašina v literární výchově na 1. stupni ZŠcs
dc.title.alternativeThe Prašina phenomenon in literary education at the 1st grade of elementary schoolen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelMagisterský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe thesis focuses on adventurous prose and its use in the teaching of literature at the lower primary school. In the theoretical part, we define the genre traits of adventure prose and comics. Against the backdrop of these genres, we analyse the work of Jaroslav Foglar. Then we further reflect the novel trilogy of Prašina by Vojtěch Matocha and his comic book sequel Křídový panáček. Among the theoretical findings, we include the key features of pre-pubescent reading, observed primarily from the aspect of adventurous literature. In the practical part, we both structure the genre's apprenticeship based on the poetics of the first part of the Prašina Vojtěch Matocha trilogy, and we offer a draft preparation for teaching designed to acquire the given apprenticeship, to learn the work named. The design of the preparation is based on reading methods and creative didactic interpretation, which aims to deepen reading literacy, streamline and at the same time make working with text more attractive.en
dc.subject.translatedadventure literatureen
dc.subject.translatedcomicsen
dc.subject.translatedjaroslav foglaren
dc.subject.translatedvojtěch matochaen
dc.subject.translatedprašinaen
dc.subject.translatedkřídový panáčeken
dc.subject.translatedliterary and scientific interpretationen
dc.subject.translatedpre-pubescent readingen
dc.subject.translatedcurriculumen
dc.subject.translateddidactic interpretationen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace_Odvarkova.pdfPlný text práce1,66 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
2024_odvarkova_pankova.pdfPosudek vedoucího práce275,99 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
2024_odvarkova_novotny.pdfPosudek oponenta práce363,53 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
2024_odvarkova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce60,42 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56778

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.