Název: Standardizace české jazykové verze dotazníku KINDL
Další názvy: Standardization of the Czech language version of the KINDL questionnaire
Autoři: Hubka, Ondřej
Vedoucí práce/školitel: Čepička Ladislav, Doc. Ph.D.
Oponent: Kavalířová Gabriela, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56908
Klíčová slova: psychomotorické vlastnosti;dotazník;překlad;mezikulturní adaptacem psychické zdraví;předškolní věk
Klíčová slova v dalším jazyce: psychometric properties;questionnaire;translation;intercultural adaptation;mental health;preschool aged children
Abstrakt: Úvod: Obecná kvalita života jde ruku v ruce s fyzickým a duševním zdravím. Sebehodnocení zdravotního stavu může velmi účinně odhadnout možné psychické problémy či predikovat sebevraždu. Cíl práce: Vytvořit české jazykové verze dotazníků KINDL children a KINDL parents. Metody: Obsahová analýza pro vytvoření systematického přehledu literatury podle pravidel PRISMA. Překlad dvou dotazníků z anglického do českého jazyka a uskutečnění prvotní evaluace. Kvantitativní metoda dotazníkového šetření byla použita pro sběr dat k následné statistické analýze, díky které jsme vypočetli psychometrické vlastnosti obou hodnoticích nástrojů. Výsledky: Kindl parents CVI = 0.83, Kindl children CVI = 0.81. Reliabilita Kindl parents Item RELIABILITY = 0.85 a Kindl children Item RELIABILITY = 0.73. Pearsonův korelační koeficient r = 0.15. Věcná významnost = 2.25 %. Závěr: Psychometrické vlastnosti obou hodnoticích nástrojů - Kindl parents i Kindl children jsou dostačující, a tak mohou být oba nástroje použity v České republice napříč školkami a dětskými skupinami ke zjišťování psychické pohody dětí v předškolním věku.
Abstrakt v dalším jazyce: Introduction: General quality of life goes hand in hand with physical and mental health. Self-assessment of health status can very effectively predict possible psychological problems or predict suicide. Aim of the study: To develop Czech language versions of the KINDL children and KINDL parents questionnaires. Methods: Translation of the two questionnaires from English into Czech and conducting an initial evaluation. The quantitative method of questionnaire survey was used to collect data for subsequent statistical analysis to calculate the psychometric properties of the two assessment instruments. Results: Kindl parents CVI = 0.83, Kindl children CVI = 0.81. Kindl parents Item Reliability = 0.85 and Kindl children Item Reliability = 0.73. Pearson correlation coefficient r = 0.15. Significance = 2.25%. Conclusion: The psychometric properties of both assessment instruments - Kindl parents and Kindl children - are sufficient and thus both instruments can be used in the Czech Republic across kindergartens and preschools to determine the psychological well-being of preschool children.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KTV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Ondrej_Hubka.pdfPlný text práce1,57 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
posudek-OP-Hubka 2024.docPosudek oponenta práce237,5 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Hubka.pdfPosudek vedoucího práce150,12 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hubka O..pdfPrůběh obhajoby práce24,57 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56908

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.