Title: Standardizace české jazykové verze dotazníku KINDL
Other Titles: Standardization of the Czech language version of the KINDL questionnaire
Authors: Hubka, Ondřej
Advisor: Čepička Ladislav, Doc. Ph.D.
Referee: Kavalířová Gabriela, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56908
Keywords: psychomotorické vlastnosti;dotazník;překlad;mezikulturní adaptacem psychické zdraví;předškolní věk
Keywords in different language: psychometric properties;questionnaire;translation;intercultural adaptation;mental health;preschool aged children
Abstract: Úvod: Obecná kvalita života jde ruku v ruce s fyzickým a duševním zdravím. Sebehodnocení zdravotního stavu může velmi účinně odhadnout možné psychické problémy či predikovat sebevraždu. Cíl práce: Vytvořit české jazykové verze dotazníků KINDL children a KINDL parents. Metody: Obsahová analýza pro vytvoření systematického přehledu literatury podle pravidel PRISMA. Překlad dvou dotazníků z anglického do českého jazyka a uskutečnění prvotní evaluace. Kvantitativní metoda dotazníkového šetření byla použita pro sběr dat k následné statistické analýze, díky které jsme vypočetli psychometrické vlastnosti obou hodnoticích nástrojů. Výsledky: Kindl parents CVI = 0.83, Kindl children CVI = 0.81. Reliabilita Kindl parents Item RELIABILITY = 0.85 a Kindl children Item RELIABILITY = 0.73. Pearsonův korelační koeficient r = 0.15. Věcná významnost = 2.25 %. Závěr: Psychometrické vlastnosti obou hodnoticích nástrojů - Kindl parents i Kindl children jsou dostačující, a tak mohou být oba nástroje použity v České republice napříč školkami a dětskými skupinami ke zjišťování psychické pohody dětí v předškolním věku.
Abstract in different language: Introduction: General quality of life goes hand in hand with physical and mental health. Self-assessment of health status can very effectively predict possible psychological problems or predict suicide. Aim of the study: To develop Czech language versions of the KINDL children and KINDL parents questionnaires. Methods: Translation of the two questionnaires from English into Czech and conducting an initial evaluation. The quantitative method of questionnaire survey was used to collect data for subsequent statistical analysis to calculate the psychometric properties of the two assessment instruments. Results: Kindl parents CVI = 0.83, Kindl children CVI = 0.81. Kindl parents Item Reliability = 0.85 and Kindl children Item Reliability = 0.73. Pearson correlation coefficient r = 0.15. Significance = 2.25%. Conclusion: The psychometric properties of both assessment instruments - Kindl parents and Kindl children - are sufficient and thus both instruments can be used in the Czech Republic across kindergartens and preschools to determine the psychological well-being of preschool children.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KTV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Ondrej_Hubka.pdfPlný text práce1,57 MBAdobe PDFView/Open
posudek-OP-Hubka 2024.docPosudek oponenta práce237,5 kBMicrosoft WordView/Open
Hubka.pdfPosudek vedoucího práce150,12 kBAdobe PDFView/Open
Hubka O..pdfPrůběh obhajoby práce24,57 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/56908

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.