Název: Wellbeing v primárním vzdělávání a možnosti jeho aplikace ve školní praxi
Další názvy: Wellbeing in primary education and the possibilities of its application in school practice
Autoři: Fialová, Kristýna
Vedoucí práce/školitel: Holeček Václav, PhDr. Ph.D.
Oponent: Lohrová Kateřina, PhDr. Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56968
Klíčová slova: wellbeing;vzdělávání;primární školství;implementace strategií;kvalita vzdělávání;třídní klima;wellbeing v praxi
Klíčová slova v dalším jazyce: wellbeing;education;primary schooling;elementary school;strategy implementation;educational quality;classroom climate;wellbeing in practice
Abstrakt: Tato diplomová práce se věnuje fenoménu posledních let - wellbeingu ve vzdělávání. Zkoumá jeho teoretické základy a praktickou aplikaci v primárním vzdělávání. V teoretické části práce je poskytnut rozsáhlý přehled literatury a teorií týkajících se významu wellbeingu a jeho vlivu na učení a motivaci žáků i učitelů. Dále jsou analyzovány možnosti efektivního měření a hodnocení wellbeingu v rámci školních systémů. Zjištění zdůrazňují, že pro maximální efekt je žádoucí aktivní zapojení všech zainteresovaných stran, včetně rodičů a komunit. Praktická část práce sestává ze souboru aktivit a technik, které mohou napomoci implementovat wellbeingové strategie do primárního vzdělávání. Práce zároveň identifikuje úskalí a výzvy spojené s implementací wellbeingových programů a nabízí strategie pro jejich překonání. Rozvoj a integrace wellbeingových principů tak může představovat klíčový prvek ve zvyšování kvality a efektivity vzdělávacích systémů.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis addresses a phenomenon of recent years - wellbeing in education. It explores its theoretical foundations and the practice of application in primary education. The theoretical part of the thesis provides an extensive overview of literature and theories concerning the significance of wellbeing and its impact on the learning and motivation of both students and teachers. The analysis further investigates the possibilities for effective measurement and assessment of wellbeing within school systems. Findings emphasize that for maximum effect, active involvement of all stakeholders, including parents and communities, is desirable. The practical part of the work compiles a set of activities and techniques that can help implement wellbeing strategies in primary education. The work also identifies the challenges and obstacles associated with the implementation of wellbeing programs and offers strategies for overcoming them. The development and integration of wellbeing principles can thus be a key element in enhancing the quality and efficiency of educational systems.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Fialova_DP_Wellbeing_21. 4. 2024.pdfPlný text práce1,56 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Fialova_posudek vedouciho DP.pdfPosudek vedoucího práce400,26 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Fialova_posudek oponenta DP.pdfPosudek oponenta práce412,58 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Fialova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce354,77 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56968

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.