Název: Informovanost pedagogů na 1. stupni o tranzitorním objektu a jeho význam pro děti v 1.-3. třídě ZŠ
Další názvy: The awareness of pedagogues in the 1st grade about the transitory object and its importance for children in 1st-3rd grade of elementary school.
Autoři: Zíková, Veronika
Vedoucí práce/školitel: Komzáková Martina, PhDr. Ph.D.
Oponent: Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56969
Klíčová slova: přechodový objekt;primární a sekundární přechodový objekt;terciární přechodový objekt;maskot třídy;přechodový rituál;attachment;třídní klima.
Klíčová slova v dalším jazyce: transition object;primary and secondary transition object;tertiary transition object;class mascot;transition ritual;attachment;class climate.
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá informovaností učitelů na 1. stupni o přechodovém objektu a jeho významu pro děti v 1.-3. třídě. Cílem práce je zmapovat informovanost učitelů o této problematice a zjistit, jakou mají zkušenost s žáky vlastnícími přechodový objekt. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku přechodových objektů a jevů, na vznik vazby k přechodovým objektům, rozdílnost mezi přechodovým objektem a hračkou, a utváření pocitu bezpečí ve školním prostředí. V praktické části je představen rozhovor s učiteli zaměřený na informovanost ohledně přechodových objektů a rituálů, jejich zkušenost s nimi, a připravenost pedagoga ohledně této problematiky. A také na utváření pocitu bezpečí ve třídě související s přechodovými objekty a rituály.
Abstrakt v dalším jazyce: The diploma thesis deals with the awareness of teachers in the 1st grade about the transition object and its importance for children in the 1st-3rd grades. The aim of the work is to map teachers' awareness of this issue and to find out what experience they have with pupils owning a transitional object. The theoretical part is focused on the characteristics of transitional objects and phenomena, the emergence of attachment to transitional objects, the difference between a transitional object and a toy, and the formation of a sense of security in the school environment. In the practical part, an interview with teachers focused on awareness of transition objects and rituals, their experience with them, and the teacher's readiness regarding this issue is presented. And also to creating a sense of security in the classroom related to transitional objects and rituals.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Zikova Veronika_Diplomova prace.pdfPlný text práce13,97 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii
Zikova_posudek oponenta DP.pdfPosudek oponenta práce430,93 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zikova_posudek vedouci DP.pdfPosudek vedoucího práce443,76 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zikova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce359,08 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56969

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.