Název: Porovnání úrovně vybraných gymnastických dovedností u dětí předškolního věku
Další názvy: Comparison of the level of selected gymnastic skills in preschool children
Autoři: Kaimová, Michaela
Vedoucí práce/školitel: Kavalířová Gabriela, Mgr. Ph.D.
Oponent: Kalistová Petra, Mgr.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/57199
Klíčová slova: porovnání úrovně gymnastických dovedností;gymnastika;předškolní věk;mateřská škola
Klíčová slova v dalším jazyce: comparison of gymnastic skill levels;gymnastics;preschool age;kindergarten
Abstrakt: Práce je zaměřena na úroveň vybraných gymnastických dovedností u dětí předškolního věku. Do výzkumu byly zapojeny čtyři mateřské školy z Plzně. V teoretických východiscích práce se zaměřuji na charakteristiku předškolního období a s tím spojeného tělesného a motorického vývoj dítěte. Dále rozepisuji kapitolu zaměřenou na vývoj poznávacích procesů. Výzkum je cílen na gymnastické dovednosti, a proto následující kapitola je věnována charakteristice gymnastiky, jejímu dělení a především charakteristice gymnastiky v předškolním vzdělávání a návazností na RVP PV. V praktické části jsou popsány posuzovací škály hodnocených gymnastických dovedností, celkové výsledky v jednotlivých dovednostech, které jsou vypočteny pomocí mediánu jak pro jednotlivé mateřské školy, tak pro dívky a chlapce. Výsledky týkající se zvládnutí každé gymnastické dovednosti jsou graficky znázorněny.
Abstrakt v dalším jazyce: The work is focused on the level of selected gymnastic skills in preschool children. Four kindergartens from Pilsen were involved in the research. The theoretical background of the thesis focuses on the characteristics of the preschool period and the associated physical and motor development of the child. I further elaborate on the chapter focused on the development of cognitive processes. The research focuses on gymnastic skills and therefore the following chapter is devoted to the characteristics of gymnastics, its division and especially the characteristics of gymnastics in preschool education and the links to the RVP PV. The practical part describes the assessment scales for the assessed gymnastic skills, the overall results in each skill, which are calculated using median scores for both kindergarten girls and boys. The results regarding mastery of each gymnastic skill are graphically presented.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KTV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BK_Kaimova.pdfPlný text práce4,38 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
hodnoceni-VP-Kaimova 2024.docPosudek vedoucího práce230 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Kaimova M. BP OP 2024.pdfPosudek oponenta práce138,73 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kaimova M..pdfPrůběh obhajoby práce25,01 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/57199

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.