Název: Projektové vzdělávání v mateřské škole - analýza zkušeností s projektovým vzděláváním na mateřských školách v Plzeňském kraji
Další názvy: Project-based kindergarten education - analysis of the experience of project-based kindergarten education in the Pilsen Region
Autoři: Hoferková, Lucie
Vedoucí práce/školitel: Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D.
Oponent: Podpera Milan, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/57268
Klíčová slova: projektové vzdělávání;projektové vzdělávání v mš;projektové dny v mš;specifika projektové výuky
Klíčová slova v dalším jazyce: project education;project education in kindergartens;project days in kindergartens;specifics of project instruction.
Abstrakt: Tato bakalářská práce zpracovává analýzu využití projektového vyučování v MŠ a předkládá náměty pro její zdůvodněné využití. Práce vychází z teoretické části, která popisuje základní fakta o projektovém vzdělá- vání v mateřských školách a také další témata s tím související. Zabývá se podrobně historií projektové výuky a také současné podoby této vzdělávací metody. Porovnává klasický způsob plánování v mateřských školách s projektovým učením, zobrazuje shodné i odlišné rysy. Popisuje důležitost vztahů mezi školou a rodinou i jejími členy a poukazuje na to, jaká jsou specifika současného předškolního vzdělávání. Skrze šetření mé bakalářské práce je zde zobrazena analýza zkušeností s projektovou výukou v mateřských školách v Plzeňském kraji, a to v rámci dotazníků, rozhovorů, pozorování a vlastní realizace projektu, která sloužila k ověření zjištěných informací v praxi.
Abstrakt v dalším jazyce: The Bachelor's thesis processes an analysis of the use of project teaching in preschool and presents suggestions for its reasoned use. My work describes basic facts about project-based kindergarten education, as well as other topics related to it. It deals in detail with the history of project teaching as well as the current form of this educational method. It compares the classical method of planning in nursery schools with project learning, displaying identical and different features. It describes the importance of relationships between the school and the fam- ily and its members and points out what the specifics of current preschool education are. Through an investigation of my bachelor's thesis, an analysis of the experience with project teaching at kindergartens in the Pilsen region is shown here, within the frame- work of questionnaires, interviews, observations and the actual implementation of the project, which served as a verification of the information found in practice.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Hoferkova.pdfPlný text práce1,43 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Posudek oponenta BP_Hoferkova.pdfPosudek oponenta práce258,12 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Posudek BP_MS_Lucie Hoferkova_ved Soukupova.pdfPosudek vedoucího práce293,08 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hoferkova L..pdfPrůběh obhajoby práce24,45 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/57268

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.