Title: | Využití prvků dramatické výchovy k rozvoji ústního projevu žáků ve výuce anglického jazyka na 1.stupni ZŠ |
Other Titles: | Using drama techniques to develop primary pupils' speaking skills in English |
Authors: | Procházková, Olga |
Advisor: | Hurtová, Danuše |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/5871 |
Keywords: | 1. stupeň základní školy;angličtina;ústní projev;dramatická výchova |
Keywords in different language: | 1st grade of elementary school;english;speaking skills;drama techniques |
Abstract: | Zabývá se postavením dramatické výchovy ve výuce anglického jazyka a představuje uplatnění moderních výukových prostředků v souvislosti s rámcovým vzdělávacím programem. V praktické části byl proveden experiment, ve kterém bylo porovnáno pět didaktických her k rozvoji orálního projevu žáků prvního stupně v anglickém jazyce. Společným rysem těchto her bylo, že využívají prvky dramatické výchovy. |
Abstract in different language: | We have specialized in the development of oral speech of primary pupils. We used the techniques of drama. We assessed their effectiveness and applicability in the teaching of English. We verified the hypothesis that there is proportional relationship between the joy of the students doing the activity and efficiency.We chose five activities where we watched five factors relevant to teaching. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace Olga Prochazkova.pdf | Plný text práce | 1,78 MB | Adobe PDF | View/Open |
Prochatkova V.pdf | Posudek vedoucího práce | 729,76 kB | Adobe PDF | View/Open |
Prochazkova O.pdf | Posudek oponenta práce | 748,93 kB | Adobe PDF | View/Open |
Prochazkova.pdf | Průběh obhajoby práce | 247,29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/5871
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.