Název: Indiáni v učebních materiálech - stereotypy versus realita
Další názvy: Native Americans in Teaching Materials - Stereotypes versus Reality
Autoři: Lenková, Barbora
Vedoucí práce/školitel: Klečková, Gabriela
Datum vydání: 2012
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/5879
Klíčová slova: Indiáni;stereotypy;učební materiály;kultura
Klíčová slova v dalším jazyce: Indians;stereotypes;teaching materials;culture
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problémem stereotypů, jejich definicí, rozeznáváním, původem, rolemi a typy. Dále se soustřeďuje na stereotypy o amerických indiánech a na stereotypy v učebních materiálech. Na základě teorie byl proveden praktický výzkum, který zanalyzoval přítomnost tématu amerických indiánů ve vybraných učebnicích. Je zanalyzováno umístění a kontext tématu amerických indiánů zmíněného v učebnicích a nakonec jsou výsledky shrnuty a prezentovány.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis deals with the problem of stereotypes, their definition, recognition, origin, role, and types. Further, it focuses on Native American stereotypes in particular and on stereotypes in teaching materials. Based on the theory, there was a research conducted analyzing the presence of the topic of Native American in chosen teaching materials for lower and upper secondary schools. The placement and context of the topic of Native Americans mentioned in the book are analyzed and, finally, the results are summarized and presented.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Lenkova_DP.pdfPlný text práce8,58 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Lenkova V.pdfPosudek vedoucího práce102,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Lenkova O.pdfPosudek oponenta práce77,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Lenkova.pdfPrůběh obhajoby práce35,98 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/5879

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.