Název: | Indiáni v učebních materiálech - stereotypy versus realita |
Další názvy: | Native Americans in Teaching Materials - Stereotypes versus Reality |
Autoři: | Lenková, Barbora |
Vedoucí práce/školitel: | Klečková, Gabriela |
Datum vydání: | 2012 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/5879 |
Klíčová slova: | Indiáni;stereotypy;učební materiály;kultura |
Klíčová slova v dalším jazyce: | Indians;stereotypes;teaching materials;culture |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá problémem stereotypů, jejich definicí, rozeznáváním, původem, rolemi a typy. Dále se soustřeďuje na stereotypy o amerických indiánech a na stereotypy v učebních materiálech. Na základě teorie byl proveden praktický výzkum, který zanalyzoval přítomnost tématu amerických indiánů ve vybraných učebnicích. Je zanalyzováno umístění a kontext tématu amerických indiánů zmíněného v učebnicích a nakonec jsou výsledky shrnuty a prezentovány. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The thesis deals with the problem of stereotypes, their definition, recognition, origin, role, and types. Further, it focuses on Native American stereotypes in particular and on stereotypes in teaching materials. Based on the theory, there was a research conducted analyzing the presence of the topic of Native American in chosen teaching materials for lower and upper secondary schools. The placement and context of the topic of Native Americans mentioned in the book are analyzed and, finally, the results are summarized and presented. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Lenkova_DP.pdf | Plný text práce | 8,58 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Lenkova V.pdf | Posudek vedoucího práce | 102,63 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Lenkova O.pdf | Posudek oponenta práce | 77,63 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Lenkova.pdf | Průběh obhajoby práce | 35,98 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/5879
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.