Název: A parallel approach for visualization of relief textures
Autoři: Fonseca, Francisco
Feijó, Bruno
Dreux, Marcelo
Clua, Esteban
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2006: Short Papers Proceedings: The 14-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2006: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, January 31 - February 2, 2006, p. 9-16.
Datum vydání: 2006
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2006/Papers_2006/Short/!WSCG2006_Short_Proceedings_Final.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6584
ISBN: 80-86943-05-4
Klíčová slova: reliéfní textury;na obrazech založené vykreslování;vizualizace
Klíčová slova v dalším jazyce: relief textures;image-based rendering;visualization
Abstrakt: With the continuous increase of processing power, the graphic hardware – also called Graphic Processor Unit (GPU) – is naturally assuming most part of the rendering pipeline, leaving the Central Processor Unit (CPU) with more idle time. In order to take advantage of this when rendering relief textures, the present work proposes two approaches for the mapping of relief textures. Both methods are fully implemented on the CPU leaving the GPU responsible for the per-pixel shading effects. These approaches allow the use of CPU idle time and/or multiprocessed systems for the increase of real-time rendering quality and the inclusion of image-based representations.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2006: Short Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Fonseca.pdfPlný text718,7 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6584

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.