Název: | A parallel approach for visualization of relief textures |
Autoři: | Fonseca, Francisco Feijó, Bruno Dreux, Marcelo Clua, Esteban |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG '2006: Short Papers Proceedings: The 14-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2006: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, January 31 - February 2, 2006, p. 9-16. |
Datum vydání: | 2006 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/WSCG2006/Papers_2006/Short/!WSCG2006_Short_Proceedings_Final.pdf http://hdl.handle.net/11025/6584 |
ISBN: | 80-86943-05-4 |
Klíčová slova: | reliéfní textury;na obrazech založené vykreslování;vizualizace |
Klíčová slova v dalším jazyce: | relief textures;image-based rendering;visualization |
Abstrakt: | With the continuous increase of processing power, the graphic hardware – also called Graphic Processor Unit (GPU) – is naturally assuming most part of the rendering pipeline, leaving the Central Processor Unit (CPU) with more idle time. In order to take advantage of this when rendering relief textures, the present work proposes two approaches for the mapping of relief textures. Both methods are fully implemented on the CPU leaving the GPU responsible for the per-pixel shading effects. These approaches allow the use of CPU idle time and/or multiprocessed systems for the increase of real-time rendering quality and the inclusion of image-based representations. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG '2006: Short Papers Proceedings |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Fonseca.pdf | Plný text | 718,7 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/6584
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.