Title: Kontext a motivace sledování pornografie
Other Titles: Context and motivation of watching pornography
Authors: Vinšová, Kateřina
Advisor: Kobes, Tomáš
Referee: Hrešanová, Ema
Issue Date: 2013
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/7799
Keywords: sledování pornografie;gender;sex;sexualita;sexuální fantazie
Keywords in different language: watching pornography;gender;sex;sexuality;sexual fantasies
Abstract: Cílem této práce bylo zjistit, jak jedinci rozumí pornografii, jaké motivy je přivádějí ke sledování pornografie a veškerý kontext, který se týká jejich sledování pornografie. Současně si tato studie kladla za cíl zjistit, zdali se vůbec objevují nějaké odlišnosti v oblasti sexu a sexuální fantazie z pohledu genderu. Ve své studii jsem prováděla hloubkové rozhovory, a to jak s muži, tak i se ženami. Následně jsem provedla tématickou analýzu. Všechna zjištění této práce jsem se snažila porovnávat mezi muži a ženami.
Abstract in different language: The aim of this work was to find out how is pornography understood by individuality, which motives are bringing them to watch pornography and to investigate all the context that refers to watch pornography. At the same time this study set an aim to find out if there are discovering diversities in sex and sexual fantasy sphere from the gender look. I did in my study profound interviews with men and women as well. Subsequently I´ve made thematic analysis. I tried to compare all of this discovery in my work among men and women.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Katerina_Vinsova_BP_2013.pdfPlný text práce428,56 kBAdobe PDFView/Open
Vinsova-vedouci.docPosudek vedoucího práce31,5 kBMicrosoft WordView/Open
Vinsova- oponent.docxPosudek oponenta práce27,28 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Vinsova.JPGPrůběh obhajoby práce199,63 kBJPEGThumbnail
View/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/7799

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.