Title: Komunikace jako základ obchodního úspěchu
Other Titles: Communication as a base of the bussines success
Authors: Javůrková, Renata
Advisor: Koutecký, Ivan
Referee: Hanzelínová, Lada
Issue Date: 2013
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/8759
Keywords: marketing;marketingová komunikace;obchodní jednání;reklama;osobní prodej;sponzoring;konkurence;péče o zákazníka;neverbální komunikace;verbální komunikace
Keywords in different language: marketing;marketing communication;business negotiation;advertising;personal selling;sponsorship;competition;customer care;nonverbal communication;verbal communication
Abstract: Práce se zaměřuje na komunikaci v obchodním světě. V první části jsou uvedeny formy komunikace, například reklama, osobní prodej, podpora prodeje, práce s veřejností, přímý marketing, sponzoring a komunikace prostřednictvím nových médií. Druhá část práce se věnuje osobnímu prodeji jako formě komunikace, která je v marketingové komunikaci stále více vyzdvihována. Práce v této části rozebírá jednotlivé fáze osobního jednání. Jsou zde také uvedeny strategie a techniky, které obchodníci používají. Do příloh jsou zahrnuty grafy vypovídající o současných trendech stylu komunikace se zákazníkem a ilustrace neverbální komunikace. Dále jsou zde uvedena obchodní jednání ve firmě AIR POWER a případové situace z firemního školení ve firmě Perseus.
Abstract in different language: The thesis is focused on communication in the business world.The first part of this thesis describes the different forms of marketing communication - advertising, personal selling, sales promotion, public relation, direct marketing, sponsorship, and communication through new media. The second part is devoted to the personal selling as a form of communication which is highlighted in marketing communication. In this section is discussed the phases of trade negotiations, strategies and techniques that marketers use. In addition attachments are included case situations which the author of this thesis completed within the corporate training at company named Perseus. There are also examples of business meetings held in company named Air Power.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP-Javurkova.pdfPlný text práce550,02 kBAdobe PDFView/Open
Javurkova_Koutecky.rtfPosudek vedoucího práce1,46 MBRTFView/Open
BP_Javurkova_Hanzelinova.rtfPosudek oponenta práce5,62 kBRTFView/Open
Javurkova_Reneta.pdfPrůběh obhajoby práce301,23 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/8759

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.