Title: | Téma ženy ve filozofii |
Other Titles: | Theme of women in philosophy |
Authors: | Jopková, Nikola |
Advisor: | Kratochvíl, Miloš |
Referee: | Havelková, Michaela |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/8857 |
Keywords: | ženský rod;mužský rod;rodina;společnost;sociální role;pohlavní diference;teorie spravedlnosti |
Keywords in different language: | feminine gender;male gender;family;society;social roles;gender differences;theories of justice |
Abstract: | Má bakalářská práce přináší pohled na vývoj ženy a jejího pojetí v rámci filozofické tradice. Je zde popsán obraz ženy zachycený v dílech filozofických autorů od dob antiky až po současnost. Práce se zaměřuje zejména na popis postavení ženy v rámci společnosti a na jeho srovnání s postavením mužů, dále na rozdílnost mezi pohlavími a důsledky z ní plynoucích. Poté zohledňuje podstatu stávající společnosti nastavené dle systému rodu. |
Abstract in different language: | My bachelor work provides insight into the development of women and their conception of the philosophical tradition. There is described a picture of a woman caught in the philosophical works of artists from ancient times to the present. The work focuses on the description of the status of women in society and its comparison with men, as well as the disparity between the sexes and the consequences resulting from it. After that reflects the principles the existing society set up by the gender system. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace.pdf | Plný text práce | 945,06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Jopkova_Kratochvil.rtf | Posudek vedoucího práce | 2,04 MB | RTF | View/Open |
Jopkova_Havelkova.rtf | Posudek oponenta práce | 2,04 MB | RTF | View/Open |
Jopkova_Nikola.pdf | Průběh obhajoby práce | 342,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/8857
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.