Název: Texture-based flow visualization in augmented and virtual reality environments
Autoři: Benölken, Paul
Graf, Holger
Stork, André
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2004: Posters: The 12-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, 2.-6. February 2004, Plzen, p. 21-24.
Datum vydání: 2004
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Poster/L71.pdf
http://hdl.handle.net/11025/929
ISBN: 80-903100-6-0
Klíčová slova: vizualizace proudění;algoritmy textur;virtuální realita;rozšířená realita
Klíčová slova v dalším jazyce: flow visualization;texture based algorithms;virtual reality;augmented reality
Abstrakt: Virtual and Augmented Reality allows a new way of result exploration of numerical simulations, its analysis and interpretation by immersing the user into the data sets and/or by keeping the relationship and context to the real environment. Up to date only a few approaches targeting the deployment of augmented reality during the analysis stage have been published. New texture based visualization tools emerged and conciliate a better understanding of the flow fields. This paper describes our approach for integrating texture based visualization methods within a mixed reality set-up by introducing a ‘low cost’, fully 3D interactive post processing unit for CFD data sets.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2004: Posters

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
L71.pdf596,44 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/929

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.