Title: | Fyzioterapeutické metody a přístupy v těhotenství |
Other Titles: | Physiotherapy methods and approaches during pregnancy |
Authors: | Čížková, Eliška |
Advisor: | Poková, Petra |
Referee: | Firýtová, Rita |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/9294 |
Keywords: | těhotenství;fyzioterapeutické metody;doporučení;cvičení |
Keywords in different language: | pregnancy;physiotherapy methods;recommendations;exercise |
Abstract: | Předmětem bakalářské práce jsou fyzioterapeutické metody a přístupy v těhotenství. Teoretická část podává informace o plánování a průběhu těhotenství. Dále jsou uvedeny změny doprovázející těhotenství, pohybové aktivity a režimová opatření. Hlavní část pojednává o fyzioterapeutických metodách využívaných v těhotenství. Praktická část vychází z kazuistického šetření. Zdůrazněné jsou cvičební jednotky na problémové oblasti vznikající v době těhotenství. |
Abstract in different language: | The object of my bachelor thesis is physiotherapy methods and approaches in pregnancy. The theoretical part provides information on planning and during pregnancy. The next section shows changes accompanying pregnancy, physical activities and regimen measures. The main part deals with physiotherapy methods used in pregnancy. The practical part is based on the case history investigation. It focuses on the training units of problem areas arising in pregnancy. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP ELISKA CIZKOVA 2013.pdf | Plný text práce | 3,1 MB | Adobe PDF | View/Open |
Cizkova Eliska - posudek vedouci prace.pdf | Posudek vedoucího práce | 111,4 kB | Adobe PDF | View/Open |
Cizkova Eliska - oponentsky posudek.pdf | Posudek oponenta práce | 61,74 kB | Adobe PDF | View/Open |
Obhajoba Cizkova.pdf | Průběh obhajoby práce | 442,89 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/9294
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.