Title: Srovnání českých a anglických školních učebnic pro vyučování moderních dějin
Other Titles: Comparation of czech and english school textbooks for modern history
Authors: Flajšhans, Miloš
Advisor: Východská, Helena
Issue Date: 2013
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/9636
Keywords: učebnice dějepisu;moderní dějiny;obsah;formální náležitosti;Česko;Anglie;systém vzdělávání
Keywords in different language: history textbooks;modern history;content;formal requirements;Czech republic;England;the system of education
Abstract: Komparační práce srvnávající dvě anglické a dvě české školní učebnice dějepisu pro výuku moderních dějin. Komparace vybraných složek z obsahového a formálního hlediska. V závěru krátký nástin možné budoucnosti učebnic dějepisu v Evropě. Obsahuje krátký nástin systémového pojetí anglického základního vzdělávání.
Abstract in different language: A comparation of two Czech and two English school textbooks of modern history. A comparation of selected part of the content and formal matters of the textbooks. In the conclusion a short contemplation about the future of textbooks in current Europe. The work also contains a short outline of english grammar aducation.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KHI)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP Flajshans.pdfPlný text práce431,1 kBAdobe PDFView/Open
Flajshans V.pdfPosudek vedoucího práce134,81 kBAdobe PDFView/Open
Flajshans O.pdfPosudek oponenta práce74,33 kBAdobe PDFView/Open
Flajshans P.pdfPrůběh obhajoby práce38,61 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/9636

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.