Title: Funkce sester mentorek v praxi studentů
Other Titles: Function of nurses-mentors in student practises.
Authors: Němcová, Markéta
Advisor: Šubrtová, Ludmila
Referee: Nováková, Jaroslava
Issue Date: 2013
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/9966
Keywords: mentor;mentoring;celoživotní vzdělávání;sestra-školitelka;role sestry
Keywords in different language: lifetime education;mentor;mentoring;nurse-mentor;role of a nurse
Abstract: Ve své bakalářské práci jsem se v teoretické části zaměřila na vzdělávání dospělých. Jeho historii i současnost s důrazem na mentorství a mentoring, který je nedílnou součástí naší zdravotnické profese a podle mého názoru přispívá ke zkvalitnění ošetřovatelské péče prostřednictvím vzdělaných všeobecných sester. V praktické části jsem se pokusila zmapovat povědomí sester o sestrách mentorkách, jejich funkci a jejich přínosu pro studenty klinické praxe.
Abstract in different language: Theoretical part of this bachelor thesis is focused on adult education. It summarizes the history and the present of adult education and it deals particularly with mentors of nursing students and mentoring, which represents a crucial part of nursing. It is supposed that mentoring helps to improve the quality of nursing via well-educated general nurses. Experimental part plots the general nurses´awareness of mentors of nursing students, describes their scope of employment and their positive influence on clinical praxis' students.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KOS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bakalarka_marketa opravena verze.pdfPlný text práce745,31 kBAdobe PDFView/Open
Nemcova - vedouci bakalarske prace.pdfPosudek vedoucího práce74,14 kBAdobe PDFView/Open
Nemcova - oponent bakalarske prace.pdfPosudek oponenta práce68,92 kBAdobe PDFView/Open
Nemcova_hodnoceni_obhajoby_BP.pdfPrůběh obhajoby práce418,17 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/9966

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.