Název: | Využití dramatické výchovy ve výuce jazyků pro studenty se specifickými poruchami učení |
Další názvy: | Using Creative Drama with Language Learners with Special Learning Needs |
Autoři: | Batlová, Petra |
Vedoucí práce/školitel: | Klečková, Gabriela |
Datum vydání: | 2013 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/10536 |
Klíčová slova: | dramatická výchova;anglický jazyk;specifické poruchy učení;ADHD;výuka jazyků;dyslexie;dysgrafie;dysortografie;metoda;technika;žák |
Klíčová slova v dalším jazyce: | creative drama;english language;special learning needs;ADHD;language learning;dyslexia;dysgraphia;dysorthography;method;technique;learner |
Abstrakt: | Tato diplomová práce pojednává o využití metod dramatické výchovy při výuce angličtiny u žáků se specifickými poruchami učení a syndromem ADHD. Hlavním cílem bylo vytvořit a odučit pět hodin angličtiny, které byly založeny na metodách dramatické výchovy, sledovat žáky a zanalyzovat jejich vývoj pomocí pozorovacích listů, které byly vyplněny samotnými žáky, učitelem a pozorujícím učitelem. Hlavní výsledky byly vyhodnoceny skrze pozorování dvou žáků Lindy a Jáchyma, kteří byli vybráni pro jejich specifické poruchy - byli to nejslabší žáci a nejevili téměř žádný zájem o učení. Výsledky prokázaly, že metody dramatické výchovy ovlivnily hlavně kooperativní a komunikativní kompetence žáků a také pomohly ke zvýšení zájmu o výuku anglického jazyka a podpořily jejich aktivitu v hodinách angličtiny. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The thesis deals with the use of creative drama methods as the tool for teaching English language to learners with special learning needs and ADHD syndrome. The aim was to create and teach five English lessons based on creative drama, observe two weak learners and analysed their progress through observation tasks, which were filled in by the learners and by the teacher - observer. The results support the idea that creative drama influences the co-operative and communicative competences. It increased the learners' interest in learning English language and supported their engagement during the English lessons. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace pdf.pdf | Plný text práce | 561,01 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Batlova V.pdf | Posudek vedoucího práce | 80,2 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Batlova O.pdf | Posudek oponenta práce | 93,35 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Batlova P.pdf | Průběh obhajoby práce | 39,19 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/10536
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.