Title: Studie podvozku pro metro
Other Titles: Study of bogie for metro
Authors: Vejvoda, Martin
Advisor: Heller, Petr
Zemánek, Robert
Referee: Červenka, Zdeněk
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/13550
Keywords: Trakční podvozek;metro;rám;úhlová páka;závěskový pohon;pneumatické vypružení;dvojkolí
Keywords in different language: Traction chassis;metro;frame;angled lever;tow drive;air suspension;wheel set
Abstract: Práce pojednává o konstrukci trakčního podvozku pro vozidlo metra. Hlavním požadavkem a snahou při tvorbě návrhu bylo snížit hmotnost podvozku, zejména jeho rámu. Výsledkem je provedení primárního vypružení pomocí úhlové páky a tím výrazné zkrácení podélníků rámu. Práce dále obsahuje výpočty pro návrh a dimenzování některých dílů.
Abstract in different language: The thesis deals with the design of traction bogie for Metro vehicle. The main requirement and effort in developing the proposal was to reduce the weight of the bogie, mainly its frame. The result is the primary suspension using a angled lever which cause significant shortening of the longitudinal of the frame. The thesis also includes calculations for the design and dimensioning of some parts of the bogie.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KKS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP - Bc. Martin VEJVODA.pdfPlný text práce7,38 MBAdobe PDFView/Open
Posudek vedouciho - Vejvoda.pdfPosudek vedoucího práce1,08 MBAdobe PDFView/Open
Posudek oponenta - Vejvoda.pdfPosudek oponenta práce956,14 kBAdobe PDFView/Open
Vejvoda.pdfPrůběh obhajoby práce295,73 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/13550

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.