Title: | Studie podvozku pro metro |
Other Titles: | Study of bogie for metro |
Authors: | Vejvoda, Martin |
Advisor: | Heller, Petr Zemánek, Robert |
Referee: | Červenka, Zdeněk |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/13550 |
Keywords: | Trakční podvozek;metro;rám;úhlová páka;závěskový pohon;pneumatické vypružení;dvojkolí |
Keywords in different language: | Traction chassis;metro;frame;angled lever;tow drive;air suspension;wheel set |
Abstract: | Práce pojednává o konstrukci trakčního podvozku pro vozidlo metra. Hlavním požadavkem a snahou při tvorbě návrhu bylo snížit hmotnost podvozku, zejména jeho rámu. Výsledkem je provedení primárního vypružení pomocí úhlové páky a tím výrazné zkrácení podélníků rámu. Práce dále obsahuje výpočty pro návrh a dimenzování některých dílů. |
Abstract in different language: | The thesis deals with the design of traction bogie for Metro vehicle. The main requirement and effort in developing the proposal was to reduce the weight of the bogie, mainly its frame. The result is the primary suspension using a angled lever which cause significant shortening of the longitudinal of the frame. The thesis also includes calculations for the design and dimensioning of some parts of the bogie. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KKS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP - Bc. Martin VEJVODA.pdf | Plný text práce | 7,38 MB | Adobe PDF | View/Open |
Posudek vedouciho - Vejvoda.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,08 MB | Adobe PDF | View/Open |
Posudek oponenta - Vejvoda.pdf | Posudek oponenta práce | 956,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Vejvoda.pdf | Průběh obhajoby práce | 295,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/13550
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.